دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳

سلامت نیوز :سعید صیاری ظهر امروز در مراسم ویژه هفته سلامت اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان جهانی بهداشت رصد و نگاه به موانع سلامت جوامع بشری است و کارشناسان موانعی که سلامت جامعه و بشر را با خطر مواجه می‌کند، بررسی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: در ارتباط با بیماری‌ها آمار نشان می‌دهد که مواردی از بیماری‌ها براساس غفلت مردم به وجود آمده و جامعه را مبتلا می‌کند.

معاون سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در روز جهانی بهداشت باید شعار هفته سلامت را پررنگ کرد، افزود: آموزش و پرورش به عنوان رسالت آموزشی و تربیتی یکی از نهادهای مهم فرهنگ‌سازی به ویژه در بهداشت است.

صیاری گفت: باید شعارهای سلامت را به یک روز خاص و یک هفته اختصاص ندهیم و تلاش شود شعار هفته سلامت را به یک سال اختصاص دهیم.

وی درباره وظایف معلمان به ویژه مربیان بهداشت یادآور شد: مربیان باید به دانش‌آموزان آموزش لازم در رابطه با چگونگی شناخت بیماری فشار خون و راه‌های پیشگیری از آن را آموزش دهند.

معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اقدامات اداره سلامت استان در راستای ارتقاء سلامت خاطرنشان کرد: اجرای طرح مدارس مروج سلامت که سومین سال برگزاری آن بود در 300 آموزشگاه اجرا شد.

صیاری گفت: طرح آموزش سلامت بلوغ نوجوانی با تأکید بر مدارس شبانه‌روزی حدود 36 هزار نفر دانش‌آموزان را زیرپوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای برنامه آموزش تغذیه در مدارس راهنمایی و متوسطه دختران و پایه ششم ابتدایی حدود 36 هزار دانش‌آموز را زیر پوشش قرار داده است.

صیاری درباره اجرای برنامه سلامت دهان و دندان با توزیع دهان‌شویه در مدارس اذعان داشت: این برنامه در مقطع ابتدایی برای 88 هزار دانش‌آموز اجرا شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های تکمیل واکسیناسیون کودکان دارای نقص ایمنی در پایه پنجم و ششم ابتدایی حدود 30 هزار دانش‌آموز را زیرپوشش قرار داده است.

معاون سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: واکسیناسیون دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه 14 هزار دانش‌آموز گزارش شده است.

صیاری با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی در راستای ارتقای سلامت دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی بهداشتی ابراز داشت: تاکنون بیش از 120 هزار نسخه بروشور و سی دی آموزشی بهداشتی در میان دانش‌آموزان توزیع شده است.

وی در پایان متذکر شد: بسیاری از برنامه‌های متنوع بهداشتی در سال گذشته اجرا شده که همه این‌ برنامه‌ها مبنی بر رسالت اداره بهداشت در سلامت دانش‌آموزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha