دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 70869

سلامت نیوز :  رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران از تلاش برای گنجاندن 25 درصد حق اشعه در تعرفه‌های سال آینده برای اعمال جراحی ارتوپدی که با اشعه سروکار دارند خبر داد و گفت: طی مذاکرات انجام شده با بیمه سلامت ایرانیان، توافقات اصولی برای تحقق این امر صورت پذیرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید تقی نوربخش ضمن تاکید بر مضر بودن اشعه ایکس برای بدن، عنوان کرد: طبیعتا نیاز هست که بکارگیری این اشعه برای انجام امور درمانی، تشخیصی، جراحی و تصویربرداری با حداقل ضرر همراه باشد.

وی ادامه داد: البته اشعه ایکس برای اعمال بیماران، بسیار محدود به کار گرفته می‌شود و بیماران در مجموع به میزان زیادی در معرض اشعه ایکس قرار نمی‌گیرند. اما پزشکان و به ویژه جراحان ارتوپدی به دلیل کمبود وسایل محافظتی و ضرورت‌هایی که پیش می‌آید در معرض این اشعه هستند.

رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه حق اشعه از سالها پیش برای پرسنل کادر درمان در نظر گرفته شده و مزایایی برای آنها وجود دارد، گفت: این در حالی است که برای جراحان در انجام اعمالی که با اشعه سروکار دارند، حقی در نظر گرفته نشده است.

نوربخش با بیان اینکه مذاکراتی در این خصوص با بیمه سلامت ایرانیان انجام شد، اظهار کرد: برای گنجاندن 25 درصد حق اشعه در تعرفه‌های سال آینده برای اعمال جراحی که با اشعه سر و کار دارند، موافقت اصولی حاصل شده است و بسته به هر عملی تفاوت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha