سلامت نیوز : یک روان پرستار گفت: شأن درمانی به عنوان یک روش موثر در ارتقای کیفیت زندگی بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن در کشورمان جایگاه کمرنگی داشته و توجه خاصی به آن نشده است.

دکتر سعید واقعی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: شان درمانی یک تکنیک روان درمانی است که جدید و روش بسیار ساده و کوتاه مدت برای بیماری های مزمن ناتوان کننده است. در کشورمان شأن درمانی جایگاه بسیار کمرنگی دارد.

وی افزود: در این روش درمانگر یکسری سوالات در مورد زندگی بیمار، گذشته‌اش و اهداف بیمار مطرح می کند، بیمار نیز راجع به این سوالات صحبت می کند. درمانگر به نحوی بیمار را به سمتی هدایت می کند تا بتواند خاطرات خوشایند و اهداف و آرزوهایش را بیان کند.

واقعی تصریح کرد: این مصاحبه با اجازه بیمار ضبط شده و درمانگر بعد از جلسه، گفته‌های بیمار را ثبت و ویرایش می‌کند و این نسخه ویرایش شده را به بیمار نشان داده و با اجازه بیمار آن را در اختیار یکی از اعضای خانواده قرار می دهند.

این روان پرستار اظهار کرد: قصد داریم به ارتقا شان بیمار دست پیدا کنیم و کیفیت زندگی آنها را افزایش دهیم. در حقیقت یک نوع روان درمانی است که رضایت از زندگی و به تبع آن کیفیت زندگی بیمار را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: این مداخله می تواند توسط پرستاران انجام شود و تیم روان شناسی آن را پشتیبانی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha