دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴
سلامت نیوز :مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد می‌توانند با داشتن افکار مثبت، فشار خون خود را کنترل کنند، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود در زمان حال زندگی کنند و افکار مثبتی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ علی بهرام‌نژاد در این رابطه گفت: انرژی که به ازای هر یک ساعت فکر منفی از افراد گرفته می‌شود به اندازه بریدن درختی به قطر یک متر است.

وی تصریح کرد: شناخت موقعیت‌هایی که در آن فشار خون افراد بالا‌تر یا پایین‌تر است می‌تواند افراد را کمک کند تا خود را در موقعیت‌هایی قرار دهند که فشار خون آن‌ها را کاهش می‌دهد و از موقعیت‌هایی که فشار خون آن‌ها را افزایش می‌دهد، دوری کنند.

وی افزود: در افراد کمال گرا که همیشه دنبال نفر اول بودن هستند، استرس و فشار خون بالا بیشتر است لذا بهتر است از کمال گرایی افراطی اجتناب کرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن نظم در زندگی در کاهش استرس بسیار کمک کننده است، هشدار داد: باید توجه داشت نظم بیش از حد می‌تواند منجر به وسواس شود که خود این مسئله استرس زا است.

بهرام‌نژاد با بیان اینکه داشتن یک سری اصول و قاعده در زندگی به کاهش استرس و فشار خون کمک می‌کند، اظهار داشت: به عنوان مثال افرادی که در تغذیه خود از اصول و قواعدی پیروی نمی‌کنند بیشتر دچار بیماری می‌شوند.

وی در این رابطه توصیه کرد: افراد برای خود در طول روز زمان تفریح و استراحت در نظر بگیرند و یکی از حواس پنج گانه خود را تحریک کنند تا به زندگی طبیعی و معنوی خود بیشتر توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: افراد برون گرا که درک اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر احساس امنیت می‌کنند و این احساس می‌تواند استرس را کنترل کند.

وی خاطر نشان کرد: در نتیجه کسانی که ارتباطات اجتماعی قوی‌تری دارند از حمایت اجتماعی بیشتری برخوردار هستند که خود یک عامل مهم در کنترل استرس است.

بهرام‌نژاد داشتن کار مناسب و مدیریت اقتصادی را نیز در کنترل استرس مؤثر دانست.

وی ورزش را به عنوان یک عامل بسیار مهم در کنترل استرس و کنترل فشار خون بیان کرد و اظهار داشت: وقتی فردی ورزش می‌کند بر روی زمان حال تمرکز دارد در نتیجه افکار منفی وی کاهش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: البته ورزش‌های رقابتی می‌تواند استرس را بیشتر کند ولی ورزش‌های همگانی که رقابتی نیستند در کنترل استرس بسیار تأثیر گذار است.

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی گفت: وقتی فردی استرس داشته باشد ممکن است کنترل تغذیه‌ای خود را از دست بدهد و مواد غذایی مضر را مصرف کند، در نتیجه احتمال بروز مشکلاتی مانند چاقی و فشار خون در آن‌ها بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha