با آرام شدن نسبی فضای جامعه پزشکی پس از انتخابات ۴ اسفند رایزنی‌ها برای کسب رای در خصوص جایگاه ریاست سازمان نظام پزشکی آغاز می‌شود. در این دوره اعضاء به افرادی توجه دارند که بتوانند وعده‌های خود را به مرحله عملیاتی و اجرایی برسانند.

ارائه برنامه کافی نیست، اجرایی شدن وعده‌ها مهم‌تر است
سلامت نیوز :با آرام شدن نسبی فضای جامعه پزشکی پس از انتخابات ۴ اسفند رایزنی‌ها برای کسب رای در خصوص جایگاه ریاست سازمان نظام پزشکی آغاز می‌شود. در این دوره اعضاء به افرادی توجه دارند که بتوانند وعده‌های خود را به مرحله عملیاتی و اجرایی برسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر پزشکی ؛ عبدالرضا عزیزی گفت: اگر چه فضای سازمان نظام پزشکی مبتنی بر امور صنفی و پرداختن به مسائل مربوط به سلامت می‌باشد، اما به طور قطعی و کامل هم نمی‌تواند از سیاست دور ماند. منتها سازمان نظام پزشکی یقیناً از سیاسی کاری دوری می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این دوره از سازمان نظام پزشکی نمایانگر حضور افرادی است که با ظرفیت‌های خوبی از تعامل با سه قوه و همچنین دغدغه‌های مربوط به حوزه سلامت و توجه به آن معطوف است. این دوره یقیناً از سیاسی کاری به دور خواهد بود اما با در اختیار داشتن ابزار اداری- سیاسی و توانمندی سازمان در این خصوص برای پیشبرد شرایطی که بتواند اهداف مربوط به حوزه سلامت را برای کشور فراهم آورد بکار خواهد گرفت.

به گفته عزیزی افراد نسبت به برنامه‌های نامزدهای کرسی ریاست و بررسی سوابق و همچنین توجه به توانمندی فرد در ایجاد تعامل و روابط با سه قوه تلاش خواهند کرد که ریاست کل سازمان به عنوان نماینده اصلی در حوزه سلامت از سوی سازمان خواهد بود که انتخاب می‌شود. در این خصوص بررسی شرایط نامزد ریاست، توانمندی وی در مورد تعامل با سه قوه در برآورد خواسته و نیازهای مردم و جامعه پزشکی به یقین مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شهرستان‌ها کاندیدای کرسی ریاست و از منتخبین سازمان نظام پزشکی در این دوره هستند خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس که در انتخابات سازمان نظام پزشکی رای آورده‌اند، نامزد احتمالی کرسی ریاست سازمان نظام پزشکی هستند که اینان قطعا در مورد برنامه‌های آتی خود رایزنی‌های لازم را با اعضاء خواهند داشت و توانمندی هر یک در تعامل با سه قوه و اداره سازمان با ارایه برنامه‌هایشان بررسی خواهد شد.

نماینده مردم شیروان افزود: مدل برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی به این دلیل که مختص گروه خاصی از جامعه به عنوان فرهیختگان است، با بقیه انتخابات‌های کشور متفاوت است و همچنین انتخاب جایگاه ریاست نیز از حساسیت ویژه و تفاوت‌هایی برخوردار می‌باشد در ‌‌نهایت باید فردی انتخاب شود که قدرت اجرایی بالا و توانایی تعامل با قوا برای تسریع در امور مربوط به حوزه سلامت در راستای تحقق اهداف سلامت را داشته باشد.

کما اینکه در دوره‌های گذشته نمایندگان یا اعضای هیئت رئیسهٔ مجلس شورای اسلامی در سازمان حضور داشته‌اند که با رایزنی، تعامل و قدرت خود توانسته‌اند در صحنه علنی مجلس شورای اسلامی قانونی را برای نظام پزشکی به تصویب برسانند و اهداف ارزشمند حوزه سلامت را محقق سازند، لذا قدرت تعامل وایجاد ارتباط خوب با قوا یکی از مهم‌ترین شرایط برای انتخاب رییس سازمان نظام پزشکی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha