سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 70915

تجربه نشان داده است که تقریبا" شش هفته طول می­کشد تا بعد از زایمان مهبلی، رحم دوباره به اندازه نرمال خود برگردد. به همین دلیل از قدیم صلاح بر این دیده شده است که برای از سرگیری روابط جنسی حداقل شش هفته فرد صبر کند.

سلامت نیوز:  تجربه نشان داده است که تقریبا" شش هفته طول می­کشد تا بعد از زایمان مهبلی، رحم دوباره به اندازه نرمال خود برگردد. به همین دلیل از قدیم صلاح بر این دیده شده است که برای از سرگیری روابط جنسی حداقل شش هفته فرد صبر کند.
 اما چیزی که در واقع به تجربه مشاهده می ­شود این است که بعضی زن­ها چه از نظر احساسی و چه فیزیکی بسیار زودتر برای دوباره از سرگیری رابطه­ جنسی آماده می­ شوند. در هر زنی این مسئله کاملا" متفاوت است. به خود فرد بستگی دارد که چه زمانی برای تجدید رابطه جنسی آمادگی لازم را پیدا می­ کند.
پس اگر زایمانی کاملا" طبیعی باشد و خونریزی هم دیگر قرمز نباشد و به رنگ صورتی درآمده باشد، پس از دو هفته احتمالاً فرد توانایی برقراری رابطه جنسی را بدست آورده است. اگر تب و ترشحات بدبو و خونریزی وجود داشت، هنوز باید صبر کرد زیرا در این حالت آمادگی لازم برای از سرگیری رابطه جنسی وجود ندارد.
گفتنی است که در بعضی از خانم­ها این زمان از شش هفته هم بیشتر طول می­ کشد تا آنها دوباره قابلیت و آمادگی برقراری رابطه جنسی را پس از زایمانشان به دست آورند. اما باید به خاطر داشت که زوجین برای جلوگیری از حاملگی دوباره حتما" از یکی از راه ­های جلوگیری استفاده کنند.
منبع: مرکز تحقیقات سلامت زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha