سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
سلامت نیوز :رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ضمن تشریح اقدامات امدادگران این سازمان در طرح ملی امداد و نجات نوروز 92 از امدادرسانی به بیش از 140 هزار نفر و نجات بیش از 5 هزار نفر خبر داد. محمود مظفر در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر پیرامون اقدامات این سازمان در طرح ملی امداد و نجات نوروز 92 با بیان اینکه این طرح از تاریخ 24 اسفند سال گذشته تا 17 فروردین سال‌جاری به مدت 24 روز توسط امدادگران انجام شد، گفت: یکهزار و 219 پایگاه و پست ثابت و موقت در این طرح مشغول فعالیت بوده‌اند. وی با بیان اینکه در طول 24 روز طرح ملی امداد و نجات 92، 9550 نفر امدادگر مشغول فعالیت بوده‌اند، افزود: 2730 دستگاه خودرو به همراه 17 فروند بالگرد در این مدت به کار گرفته شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وطن امروز ؛ مظفر با اعلام خبر رشد 51 درصدی منابع و تجهیزات این سازمان در طرح نوروز 92 نسبت به طرح سال قبل گفت: در طول 24 روز اجرای این طرح ملی، 5 هزار و 910 مورد مأموریت و 3 هزار و 258 عملیات توسط امدادگران انجام گرفته است همچنین حوادث جاده‌ای با 9/83 درصد در صدر بیشترین نوع عملیات‌های امدادگران در طرح ملی نوروز 92 قرار گرفته است. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: عملیات‌های شهری با 230 مورد و کوهستان با 176 عملیات در مراتب بعدی بیشترین تعداد عملیات‌های پوشش داده شده در طرح ملی امداد و نجات در نوروز 92 بوده‌اند. مظفر با بیان اینکه به 140 هزار و 363 تن امداد‌رسانی شده است، گفت: 5878 نفر در این مدت نجات یافته و 40 هزار و 572 نفر نیز در حوادث دچار مصدومیت شدند. وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت 3 هزار و 351 تن از مصدومات را به علت نیاز بیشتر به درمان به مراکز درمانی منتقل کردند، اظهار کرد: همچنین 37 هزار و 221 نفر به صورت سرپایی و در محل درمان شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه طرح‌های ملی اسکان و تغذیه اضطراری مسافران و در راه ماندگان بسیار حائز‌ اهمیت است، ادامه داد: در طول 24 روز، 81 هزار و 393 تن توسط امدادگران اسکان داده شده‌اند و در این راستا به 12 هزار و 520 نفر خدمات حضوری ارائه شده است. مظفر با بیان اینکه 566 عملیات توسط امدادگران هوایی این سازمان پوشش داده شده است، گفت: بیش از 2 تن محموله توسط 1500 نفر از عوامل امدادی در 419 ساعت پرواز به دست مسافران نوروزی رسید. وی با بیان اینکه میزان کل ماموریت‌های سازمان امداد و نجات در سال 92 نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به آمارهای موجود شاهد رشد 15 درصدی نجات یافتگی و همچنین کاهش 27 درصدی فوتی حین انتقال در نوروز امسال هستیم.

حضور8 دقیقه‌ای امدادگران در صحنه حادثه

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های رهاسازی با انجام 587 مورد عملیات در سطح جاده‌های کشور رخ داده است، افزود: محورهای کرج و خرم‌بید به اصفهان دارای بیشترین عملیات‌های جاده‌ای بوده‌اند. به گفته وی زمان حضور امدادگران از زمان اعلام تا رسیدن به محل حادثه 7 دقیقه و 55 ثانیه تخمین زده شده است. وی با بیان اینکه بوشهر و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد عملیات‌های دریایی- ساحلی را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاق در این دوران برخورد 2 دستگاه قایق در چابهار و نجات 16 تن بوده است. مظفر با بیان اینکه در روز سیزدهم فروردین بیشترین تعداد عملیات توسط امدادگران در طول طرح به ثبت رسید، گفت: استان‌های اصفهان، مازندران و فارس دارای بیشترین تعداد حوادث و عملیات‌ بوده‌اند. وی بیشترین اسکان اضطراری مسافران را در استان ایلام عنوان کرد و افزود: به دلیل پوشش امدادی طرح مسافران راهیان نور به 32 هزار و 637 نفر در 5 استان امدادرسانی شد.

حضور 2 هزار زن امدادگر

مظفر همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر به‌کارگیری زنان امدادگر در پایگاه‌های جاده‌ای کشور گفت: 2 هزار نفر از زنان امدادگر در قالب 238 تیم در طول طرح نوروزی، 153 عملیات در جاده، کوهستان و دریا را پوشش داده‌اند. وی در خاتمه با اشاره به راه‌اندازی سراسری خط 147 گفت: هموطنان در حوادث احتمالی می‌توانند با خطوط ایرانسل، همراه اول، رایتل یا شماره‌های ثابت به شرط آنتن‌دهی درخواست کمک خود را به سازمان امداد و نجات اعلام کنند.

59 هزار نفر فرم اهدای عضو امضا كردند

در ادامه این نشست رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد‌ در اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی 29 میلیون و 930 هزارمسافر نوروزی برای دریافت خدمات متنوع فرهنگی و اجتماعی به چادرهای نوروزی هلال‌احمر مراجعه کردند و 59 هزار نفر نیز فرم اهدای عضو پر کردند. محمد‌جواد جعفریان ضمن ارائه گزارش عملکرد طرح راهنمای مسافرین نوروزی افزود:‌ در مدت یاد شده، 21 میلیون و 406 قلم انواع محصولات فرهنگی و اجتماعی در قالب بروشورهای امدادی، نقشه‌های جاذبه‌های توریستی و گردشگری و ‌کیف کمک‌های اولیه بین مسافران نوروزی توزیع شد. براساس آمار سازمان جوانان هلال‌احمر در نوروز 92 تعداد 1019 پست در ورودی شهرها و تفرجگاه‌ها ایجاد شد. همچنین توزیع 9 میلیون و 700 هزار نقشه و

سه و نیم‌میلیون چای و 509 هزار كیف كمك‌های اولیه بخش دیگری از خدمات این سازمان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha