سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 70935
سلامت نیوز : معمولاً با به دنیا آمدن نوزاد، مادر به خواب نیاز پیدا می کند زیرا بدن وی درد می کند. اما کودک بی قراری می کند و از آن جا که تنها راه برقراری ارتباط او با دیگران، گریه کردن است روزی چندین ساعت گریه می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اگر چه در مراحل اولیه، گریه نوزاد باعث نگرانی والدین می شود اما به مرور زمان پدر و مادر با کسب تجربه گریه های او را رمزگشایی می کنند. به چند نکته برای آرام کردن نوزاد به ویژه در هفته و ماه های اول اشاره شده است.

ارتباط پوست به پوست برقرار کنید

روزی ۲ تا۳ ساعت نوزاد را روی سینه خود قرار دهید. این کار باعث آرامش، بهبود تنفس و خواب بهتر نوزاد می شود و حتی احتمال بروز عفونت در وی کاهش می یابد. در بیشتر جوامع از این روش استفاده می کنند. این شیوه در افزایش طول عمر نوزادان کم وزن نیز موثر است.

به شیوه کانگورو نوزاد را حمل کنید

تا حد امکان نوزاد را در سمت جلوی بدن خود قرار دهید و حمل کنید زیرا بهترین روش محسوب می شود. این شیوه باعث نزدیکی فیزیکی نوزاد با مادر می شود و مشابه دوران جنینی نوزاد است. از این رو برای رشد عاطفی کودک مفید است.

با این شیوه نوزاد می تواند بوی مادر را حس کند، صدای قلب او را بشنود و گرمای بدن او را حس کند.

پیچیدن نوزاد

از دید برخی افراد، قنداق کردن نوزاد باعث ایجاد گرما و راحتی برای او می شود با این کار واکنش پریدن ناگهانی نوزاد که مانع خواب او می شود نیز محدود خواهد شد.

ماساژهای روزانه

وقتی کودکتان کمی بزرگ تر شد می توانید از طریق راه هایی مانند بیرون رفتن با هم، ارتباط خود را با او قوی تر کنید. اما در ماه های اول توصیه می کنیم در قالب برنامه منظم کودک خود را ماساژ دهید. این کار باعث آرامش وی می شود.ماساژ دادن فواید متعددی دارد؛ مقابله با استرس، تسکین درد و قولنج، تحریک عصب های مغزی، بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن و خواب آرام نوزاد از جمله این موارد است. این کار را هنگامی که او بیدار اما آرام است، انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha