وزیر بهداشت با اشاره به تشكیل ستاد كشوری خیرین سلامت با هدف آگاهی دادن به خیرین، از به بهره‌برداری رسیدن سه هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر كامران باقری لنكرانی در مراسم افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی قم، حضور خیرین در بخش سلامت را دارای سابقه دیرینه در كشور و از سنن پایدار دانست.

وی در ادامه از تاسیس مجمع خیرین سلامت در استان‌ها خبرداد و افزود: اخیرا ستاد كشوری خیرین سلامت با هدف آگاهی بخشیدن به خیرین در مورد نیازهای بهداشتی كشور، پیگیری جدی حمایت‌های دولتی و اثر گذارتر كردن این فعالیت‌ها تشكیل شده است.

دكتر باقری لنكرانی، عمده كار مجمع خیرین سلامت را آگاهی دادن به خیرین در مورد نیازهای واقعی، بخش سلامت عنوان كرد و ابراز داشت: مركز سوانح و سوختگی قم از جمله كارهای خیری بود كه در جای خود انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه‌های بیمارستانی در كشور اشاره كرد و گفت: سفر 600 روزه هیات دولت به استان‌های كشور، تجربه بی‌نظیر در امر حكومت‌داری بوده است.

وزیر بهداشت، ادامه داد: در بازدید دولت از 336 شهرستان، 222 پروژه بیمارستانی مصوب شد كه امید می‌رود تا پایان سال 3000 تخت به بهره برداری برسد.

وی از تامین اعتبار مطالعه 3 هزار و500 تخت بیمارستانی توسط وزارت مسكن و شهرسازی خبر داد.

وزیر بهداشت همچنین از تامین اعتبار مطالعه 3000 تخت دیگر خبر داد و گفت: این پروژه در اختیار وزارت بهداشت و درمان گذاشته شده كه عملیات اجرایی آن از سال آینده شروع خواهد شد.

وی در ادامه به سه پروژه بیمارستانی مهم در قم اشاره كرد و گفت: بیمارستان سوانح و سوختگی كه به نتیجه رسید و افتتاح شد. بیمارستان فرقانی هم كه به دولت واگذار شده، به زودی بخش اورژانس آن راه اندازی می‌شود.

وی از عملیاتی شدن بیمارستان شهید بهشتی در سال آینده خبرداد و گفت: عملیات بهسازی بیمارستان با سرعت در حال جلو رفتن است، دستگاه‌های مختلفی از جمله سی تی اسكن، آنژیوگرافی و ... سفارش داده شده است. همچنین بخش‌هایی همچون جراحی قلب، CCU و ICU برای آن در نظر گرفته شده است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha