سلامت نیوز : مدیر جانشین ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: در نوروز امسال 32 هزار زائر در مراكز درمانی پذیرش شدند و خدمات و مراقبت‌های پرستاری دریافت كردند همچنین 160 هزار نفر نیز به اورژانس بیمارستانی و 100 هزار نفر نیز به كلینیك‌ها و پاراكلینیك‌ها مراجعه كردند.

 جواد محمودی در گفت‌وگو با نظام پرستاری اظهار كرد: در ایام نوروز همه‌ بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و خیریه (در مجموع 45 بیمارستان) با بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی قلب، آنژیوگرافی، قلب باز، چشم، زنان، ارتوپدی، جراحی اطفال فعال بودند.

وی ادامه داد: همزمان بیماران خاص از دیگر استان‌ها پوشش داده شدند به‌طوری‌كه 256 بیمار دیالیزی در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و خیریه 500 جلسه دیالیز شدند همچنین بخش‌ها و مراكز تصویربرداری MRI و  CTSCAN و بخش دندانپزشكی برای بیماران نیازمند فعال بودند.

مدیر جانشین ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بیان اینكه بیمارستان امید برای شیمی‌درمانی فعال بود در ادامه از شیمی‌درمانی 250 نفر در نوروز امسال خبر داد و گفت: هر روز اتاق عمل، بخش‌های ویژه‌ی ICU، CCU‌ ، NICU، فعال بودند و خدمات داروخانه ای نیز شبانه‌روزی ارائه می‌شد.

محمودی افزود: در یكم فروردین همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری تیم درمانی و اورژانس به همراه پزشك و پرستار مستقر شدند همچنین 10 دستگاه آمبولانس، یك دستگاه اتوبوس آمبولانس با تجهیزات كامل در ورودی حرم مطهر و با تیم ویژه پزشكی و نیز 2 دستگاه آمبولانس برای مهمانان ویژه مقام معظم رهبری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همزمان 20 دستگاه آمبولانس پشتیبان نیز در خیابان‌های منتهی به حرم مجهز به تیم احیاء، جراح، بیهوشی و... مستقر شدند در این مدت 40 نیروی انسانی اعم از پرستار، ماما، بهیار، كمك بهیار حضور داشتند.

مدیر جانشین ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بیان این‌كه در بخش اورژانس، دیالیز و شیمی‌درمانی تیم پرستاری حضور داشتند، گفت: در این ایام 33 عمل قلب باز و 47 مورد آنژیوپلاستی انجام شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha