سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 70963

SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای همه افراد 25 تا 30 است و کرم ضدآفتاب 30 spf با 90 هیچ فرقی ندارد.

کدام کرم ضد آفتاب مناسب است؟
سلامت نیوز :  محمد گلشنی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در استفاده از کرم ضدآفتاب باید به نوع پوست توجه ویژه شود.این متخصص پوست و مو ادامه داد: افرادی که پوست چرب دارند یا مستعد آکنه هستند باید از کرم‌های ضدآفتاب فاقد چربی استفاده کنند.

وی افزود: افرادی که پوست خشک دارند می‌بایست از ضدآفتاب‌هایی با پایه چرب‌تر استفاده کنند.گلشنی بیان داشت: فاکتور محافظت کننده کرم‌های ضدآفتاب با شاخصی به نام SPF مشخص می‌شود که نشاندهنده مقاومت آن کرم ضدآفتاب در برابر آفتاب است.

وی ادامه داد: یعنی اگر شخصی یک ساعت زیر آفتاب قرار بگیرد تا دچار آفتاب سوختگی شود با فردی که کرمی با SPF 15 بزند 15 ساعت در معرض آفتاب باشد آفتاب سوختگی‌شان برابر است یعنی پوست فرد 15 برابر مقاومت‌تر می‌شود.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: البته میزان استفاده از کرم ضدآفتاب برای ناحیه صورت و گردن نیز مهم است که باید به اندازه 2 میلی‌گرم در سانتی‌مترمربع باشد که معادل نصف بند انگشت سبابه فرد است.

گلشنی اظهار داشت: این مقدار از کرم برای پوشش کامل ناحیه صورت و گردن مناسب است.این متخصص پوست و مو در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر اینکه استفاده از کرم بایدچند بار در روز تمدید شود گفت: اگر پوستی مستقیماً در معرض آفتاب است باید هر 3 ساعت کرم تکرار شود اما اگر در معرض آفتاب مستقیم قرار ندارد بعد از هر 4 تا 5 ساعت، تکرار کرم الزامی است چرا که خاصیت کرم ضدآفتاب بعداز 4 تا 5 ساعت از بین می‌رود.

گلشنی SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای همه افراد را 25 تا 30 دانست و گفت: کرم ضدآفتاب بالاتر از 30 توصیه نمی‌شود.این متخصص پوست و مو تأکید کرد: اگر SPF کرمی 90 باشد بدان معنا نیست که 3 برابر کرمی با SPF 30 تأثیر دارد.وی افزود: آمارها نشان داده که ضدآفتاب 30 با 90 هیچ فرقی ندارد و فقط یک الی دو درصد در افزایش جذب تفاوت دارد.

گلشنی در پاسخ به پرسش فارس، درباره تفاوت کرم های ضد آفتاب رنگی و غیر رنگی گفت: رنگی بودن یا نبودن کرم‌های ضدآفتاب هیچ تأثیری بر عملکرد آنها ندارد چرا که از کرم های ضد آفتاب رنگی برای همخوانی بیشتر کرم با پوست و خوب پخش شدن کرم بر روی پوست استفاده می‌شود.

این متخصص پوست و مو گفت: حتی ما برای پوست ایرانی که معمولاً سبزه‌تر است کرم ضدآفتاب رنگی را برای همخوانی بیشتر توصیه می‌کنیم.

گلشنی پاک کردن صورت از کرم‌های ضدآفتاب را با مواد پاک‌کننده (سیندت و پن‌ها) و صابون‌های دارای مرطوب‌کننده برای پوست‌های خشک و حساس و افراد مسن، مناسب دانست و افزود: سیندتها صابون‌هایی هستند که خاصیت پاک‌کنندگی و کف کمتر دارند و PH اسیدی آن مناسب پوست است.

این متخصص پوست و مو به افرادی با پوست چرب توصیه کرد که برای پاک کردن کرم ضدآفتاب از پاک‌کننده‌های قوی‌تر استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha