سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 70965

سلامت نیوز : مصطفی بهره‌مند در گفت‌وگو با فارس ، درد قفسه سینه را مهم‌ترین نشانه بیماری قلبی دانست و اعلام کرد: درد قفسه سینه ناشی از گرفتگی رگ‌قلب از پشت جناغ شروع می‌شود و به سمت چپ بدن انتشار می ‌یابد و معمولا یک الی دو دقیقه ادامه دارد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه درد ناشی از گرفتگی رگ قلب از قسمت فک تحتانی تا پایین شکم احساس نمی‌شود، افزود: این درد معمولا با استراحت از بین می‌رود.

وی دردهای طولانی در قفسه سینه که بیش از 5 الی 10 دقیقه به طول می‌انجامد را نشانه‌ای برای شروع سکته در فرد دانست و ادامه داد: ضعف، بی‌حالی، و در برخی مواقع تهوع و استفراغ از نشانه‌های این نوع درد است.

وی احساس تپش قلب و افت گذرای سطح هوشیاری را از دیگر علائم بیماری قلبی در فرد عنوان کرد و گفت: تنگی نفس به‌هنگام شروع فعالیت بدنی و شدیدشدن آن به‌گونه‌ای که فرد قادر به خوابیدن و درازشدن نباشد از دیگر علائم اختلالات قلبی به حساب می‌آید.

بهره‌مند در پیش گرفتن الگویی صحیح از زندگی را عاملی برای داشتن یک قلب سالم بیان کرد و گفت: انجام فعالیت فیزیکی 20 الی 30 دقیقه در روز به مدت پنج روز در هفته از بروز اختلالات قلبی در فرد جلوگیری می‌کند.

این متخصص قلب با اشاره به اینکه نباید تنها به راه‌رفتن به صورت معمولی و آهسته در روز بسنده کرد، دویدن به‌صورت آهسته و استفاده از تردمیل را راهی مناسب برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی دانست.

وی چاقی مخصوصا جمع‌شدن چربی در اطراف شکم را عاملی مهم برای بروز سندرم X یا بیماری متابولیک دانست و خاطرنشان کرد: مصرف روغن زیتون و کانولا ابتلا به بیماری های قلبی را به‌میزانی چشمگیر کاهش می‌دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تشخیص قطعی بیماری قلبی تنها با مراجعه به پزشک و متخصص مربوطه امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha