سلامت نیوز : حشمت‌الله شکرپور امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به هفته بهداشت و سلامت و با بیان اینکه 18 الی 24 فروردین ماه هفته سلامت نام‌‌گذاری شده است، اظهار کرد: همه ساله برنامه‌هایی در گرامیداشت این هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود که شهرستان چرام هم از این برنامه‌ها مستثنی نیست.

رئیس شبکه بهداشت چرام با اشاره به این مطلب که سازمان بهداشت جهانی در سال جاری به موضوع فشار خون تٔاکید کرده، «هفته سلامت» را فرصت مغتنمی دانست تا اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت برای مردم تبیین شود.

وی با تشریح برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان چرام، اندازه‌گیری فشارخون، قد، وزن و BMI کارکنان ادارات این شهرستان را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: برپایی چادر سلامت در میدان مرکزی چرام از برنامه‌های شبکه بهداشت است که در این چادر اندازه‌گیری فشارخون، قد، وزن و BMI و همچنین آموزش تغذیه انجام می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه‌ها در هفته سلامت، خاطرنشان کرد: به منظور گسترش برنامه‌های فرهنگ‌سازی ارتقاء سلامت، افزایش آگاهی نسبت به عوامل ایجاد کننده فشار خون بالا، فراهم کردن اطلاعاتی در مورد نحوه پیشگیری از فشار خون بالا و عوارض مرتبط، تشویق افراد بزرگسال به اندازه‌گیری فشار خون و پیروی از مشاوره و راهنمایی کارکنان حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی و افزایش تسهیلات کنترل فشار خون از جمله اهداف اجرای این برنامه‌ها است.

شکرپور به موضوع فشار خون و راهکارهای پیشگیری از آن تأکید کرد و متذکر شد: فشار خون بالا که به عنوان پرفشاری خون نیز شناخته می‌شود، خطر حمله‌های قلبی، سکته‌های مغزی و نارسایی کلیه را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر فشار خون بالا به موقع شناخته شود و به موقع درمان و کنترل شود، می‌توان بسیاری از عوارض فشار خون بالا را پیشگیری کرد، گفت: کاهش وزن، کاهش مصرف نمک و پیروی از رژیم غذایی کم نمک و فعالیت بدنی متوسط یا ورزش منظم حداقل پنج روز در هفته از جمله راهکارهای جلوگیری از بروز فشار خون بالا به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha