سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در گفت وگو با فارس افزود: ما مطابق قانون عمل می‌کنیم و امکاناتی که مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده را پس از تشکیل جلسه،تعیین تکلیف کرده و مقدمات لازم را برای انتقال آنها فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: انفصال دانشگاههای علوم پزشکی تهران و ایران اقدامی قانونی بوده است. شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی در این زمینه تشکیل جلسه داده و با حضور افراد نخبه و برجسته در این جلسه،خیر و صلاح سنجیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شاید به دلیل نارضایتی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از این اقدامی که در گذشته انجام گرفت و به نوعی حقشان نیز بود این انفصال انجام گرفت، چرا که ادغام دو دانشگاه نتوانست موفق باشد.

ابوالقاسمی افزود: این ادغام همچنین نتوانست اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران را راضی کند به همین دلیل این افراد نارضایتی خود را به ریاست جمهوری منتقل کردند و بالاخره کار بررسی و انفصال انجام شد.

بیمارستانهای لولاگر، فیروزآبادی، فیروزگر، حضرت فاطمه (س)، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت رسول اکرم (ص)، شفایحیائیان، شهید مطهری، شهید هاشمی نژاد،هفتم تیر و شهدای یافت‎آباد از جمله بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بودند که با احیای مجدد این دانشگاه دوباره به زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران بازمی گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha