سلامت نیوز : عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری هفته سلامت امسال به نام فشار خون بالا اظهار داشت: به طور کلی دلایل اصلی بروز فشار خون بالا ناشناخته است و در 90 تا 95 درصد موارد هیچ علت مشخصی برای این بیماری پیدا نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: سن بالا، چاقی، سابقه خانوادگی، کم تحرکی، دیابت، رژیم‌های نادرست غذایی، مصرف زیاد غذاهای چرب و پرنمک از جمله عوامل مستعد کننده برای ابتلا به بیماری پرفشاری خون به شمار می‌آیند.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی مردم به ویژه نوع تغذیه و گرایش مردم به غذاهای پرچرب و فست فودها، زندگی ماشینی و کم تحرکی باعث افزایش چشمگیر بیمارهای مزمن یا غیر واگیر شده است که یکی از مهم‌ترین آنها پرفشاری خون است.

خواجه‌ئیان تصریح کرد: وضعیت فشار خون افراد بزرگسال در استان بوشهر نسبت به شاخص کشوری مناسب نیست به طوری که حدود 19 درصد بزرگسالان در این استان مبتلا به فشار خون هستند.

وی ادامه داد: پرفشاری خون اغلب بی‌علامت است و این افراد احساس بیماری ندارند و به همین دلیل تا زمانی که دچار عوارض قلبی یا مغزی نشده‌اند، تحت درمان قرار نمی‌گیرند، از این رو توصیه می‌شود برای تشخیص و درمان به موقع این عارضه هر سال به طور منظم فشار خون اندازه گیری شود.

خواجه‌ئیان ادامه داد: هرچند فشار خون به طور طبیعی بر اثر استرس و فعالیت‌های بدنی بالا می‌رود اما فردی که دچار فشار خون بالاست به هنگام استراحت نیز فشار خونش بالاتر از حد طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha