سلامت نیوز : خسرو گورابی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی ایران اقدام مبارکی است که موجب خوشحالی اعضای هیئت علمی این دانشگاه شده است. متأسفانه مسئولان سابق وزارت بهداشت حدود ۲ سال و نیم پیش در یک تصمیم ناپخته و عجولانه به صورت شبانه به ادغام این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام کردند.

وی ادامه داد: مسئولان سابق وزارت بهداشت این تصمیم غلط،‌نامعقول و غیر کارشناسی را به شیوه‌ای بسیار نامعقول اجرا کردند، ابتدا حسابهای دانشگاه را مسدود کردند و بعد به صورت شبانه وارد دانشگاه شدند و این تصمیمشان را به رئیس وقت دانشگاه، ۱۷ هزار دانشجو و بیش از ۲ هزار هیئت علمی و کادر دانشگاه تحمیل کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد:‌ حالا خوشحالیم که یک آدم عاقل در وزارت بهداشت پیدا شده و این سنگی را که دیگران به چاه ویل انداخته بودند، در جای خودش قرار می‌دهد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران هویت دانشجویان و اعضای هیئت علمی آن بود؛ اعتباری داشت و در همه دنیا هر جا مقاله‌ای ارائه می‌کردیم ما را با نام این دانشگاه می‌شناختند اما بعد که این تصمیم اشتباه گرفته شد نام دانشگاه علوم پزشکی ایران از صحنه روزگار حذف شد و وقتی در مکاتبات بین‌المللی اعلام می‌کردیم نام دانشگاه عوض شده است، به ما می‌خندیدند و برایشان عجیب بود.

گورابی اضافه کرد:‌ مسئولان سابق وزارت بهداشت باید پاسخگوی این هزینه‌های معنوی که به دانشجویان؛ اعضای هیئت علمی و محققان این دانشگاه وارد کردند و میلیونها و شاید میلیاردها تومانی که صرف ادغام شد، باشند و البته این تصمیم نادرست امروز هم میلیونها تومان برای بازگشت این دانشگاه به حالت اول و احیای آن به سیستم دولتی تحمیل می‌کند که مسئولان سابق وزارت بهداشت مسبب آن هستند.

وی گفت:‌ بازیابی اسناد، کتابخانه‌ها، دانشکده‌ها، کلینیکها و مراکز بهداشتی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران کاری وقت بر و هزینه بر است که چندین ماه مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان جدید دانشگاه را گرفتار می‌کند.

ادغام مراکز آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران و ادغام مراکز بهداشتی و درمانی آن در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۸ آبان ۱۳۸۹ با دستور مرضیه وحید دستجردی،وزیر سابق بهداشت انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha