سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 70998

سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت از اقدامات انجام شده برای توسعه برنامه پزشک خانواده به 15 دانشگاه علوم پزشکی در 9 استان کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فاطمه رخشانی در گردهمایی توسعه برنامه پزشک خانواده با رویکرد اصلاح نظام سلامت، گفت: در سال جدید و در هفته سلامت اجرای پزشک خانواده هدیه خوبی برای مردم است و ما بر خوب اجرا کردن آن موظفیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرا و توسعه برنامه پزشک خانواده در استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی، یزد، اردبیل، مازندران، قزوین، فارس و خراسان جنوبی افزود: روسا و معاونین درمان و بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی این 9 استان و همچنین مسوولان سازمان‌های بیمه‌گر در این جلسه حضور دارند و تمام تلاش ما آن بود که برنامه پزشک خانواده برای اجرا راحت و ساده باشد.

رخشانی با اشاره به تجارب به دست آمده از اجرای برنامه پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس، ادامه داد: این تجارب در جهت اجرای تسهیل یافته این برنامه در دیگر استان‌ها به ما کمک زیادی کرد. قطعا تلاش‌مان آن است که با تقویت بیمه‌ها و همکاری نزدیک آنها، برنامه پزشک خانواده را اجرا کنیم.

وی با بیان این که بر اساس تغییر شرایط سالانه و به منظور اجرای بهتر برنامه، مجبوریم هر سال تغییراتی در برنامه پزشک خانواده داشته باشیم، افزود: سعی می‌شود این تغییرات در ابتدای هر سال اعلام شود تا تکلیف دانشگاه‌ها نیز روشن باشد.

رخشانی همچنین بر لزوم فرهنگسازی در زمینه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تاکید کرد.

گفتنی است، مقرر است پس از جمع بندی گردهمایی توسعه برنامه پزشک خانواده، حاضرین در جلسه ملاقاتی با رییس جمهور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha