سلامت نیوز :  برای نخستین بار جایزه حکیم جرجانی در جریان برگزاری جشنواره‌ای به همین نام و همزمان با ششمین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی اهدا خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر محمدرضا بختیاری، دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی با بیان این خبر اظهار داشت: انتخاب نام حکیم جرجانی دانشمند و پزشک ایرانی از این جهت مناسبت دارد که حکیم جرجانی یکی از اولین پزشکانی بوده که برای تشخیص بیماری‌ها از آزمایش‌های مختلف استفاده می‌کرده است و جشنواره‌ای به همین نام در روز 21 فروردین و مقارن با میلاد حکیم جرجانی و روز آزمایشگاه در اولین روز از برگزاری این کنگره برگزار می‌شود و جایزه‌ای نیز به نام این حکیم دانشمند به همکاران شاغل در حرف علوم آزمایشگاهی، شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر فعال در عرصه آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و پاتوبیولوژی ارائه می‌شود.

وی گفت: این جایزه که برای نخستین بار در کشور ارائه می‌شود به افرادی که کارهای منحصر به فردی در زمینه خدمات آزمایشگاه انجام داده‌اند، اهدا می‌شود. هدف از ارائه این جایزه تشویق همکارانی است که در آزمایشگاه‌ها فعالیت‌های برجسته و شایان توجه‌ای را انجام می‌دهند و لازم است خدمت‌رسانی آنها به مردم و جامعه پزشکی معرفی شده و مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد.

بختیاری تصریح کرد: از برنامه‌های دیگر این روز تقدیر از شرکت‌های ارائه‌ دهنده خدمات آزمایشگاهی با کیفیت مناسب و شرکت‌هایی است که خدمات پس از فروش بهتری دارند و همچنین به سازمان‌های بیمه‌گری که خدمات بیشتری به بیماران و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند این جایزه تعلق می‌گیرد.

وی نقش سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی را پررنگ دانست و عنوان کرد: پرداخت به موقع مطالبات آزمایشگاه‌ها توسط شرکت‌های بیمه‌گر و انجام تعهدات کامل آنها می‌تواند بر اقتصاد و بازدهی آزمایشگاه‌ها تاثیر بگذارد و بازدهی بهتر آزمایشگاه یعنی ارائه خدمات بهتر به بیماران.

یادآور می‌شود جشنواره حکیم جرجانی همزمان با ششمین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی که با طرح مسائل جدید و ارائه راهکارهای علمی و عملی پیرامون چالش‌ها و مسائل جامعه آزمایشگاهی و فراهم نمودن بستری برای معرفی تجهیزات به روز دنیا از 31 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه سال 92 در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha