سلامت نیوز : یک متخصص خون و آنکولوژی با اشاره به امکان وجود سلول‌های سرطانی در بدن هر انسان سالم، اظهار داشت: ممکن است با تضعیف سیستم ایمنی بدن، این سلول‌های سرطانی شروع به تکثیر کرده و بعد از گذشت هفت سال تبدیل به تومور شوند.

دکتر احمد روان پارسا متخصص خون و آنکولوژی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: یکی از راه‌های درمان سرطان پرتودرمانی است. این روش بسته به زمان مراجعه بیمار به پزشک اثرات مثبت و قابل توجهی در درمان سرطان دارد.

وی با اشاره به اینکه از کل بیماران سرطانی در آمریکا که به موقع و در زمان مناسب به پزشک مراجعه می‌کنند، 95 درصد آنها به طور کامل درمان خواهند شد، افزود: زمان مراجعه به پزشک در این بیماری که 4 مرحله دارد بسیار مهم است.

پارسا با بیان اینکه در مرحله چهارم بیماری سرطان، سلول‌های سرطانی به همه بافت های بدن نفوذ و به آنها آسیب می رسانند، افزود: در این مرحله که معمولا نتیجه مراجعه دیرهنگام به پزشک است هدف تیم پزشکی افزایش طول عمر بیمار بین یک تا چهار سال است.

این متخصص خون و انکولوژی با اشاره به امکان وجود سلول های سرطانی در بدن هر انسان سالم، اظهار داشت: ممکن است با تضعیف سیستم ایمنی بدن، این سلول‌های سرطانی شروع به تکثیر کرده و بعد از گذشت هفت سال به تومور تبدیل شوند.

وی با نگاهی به تاریخچه معالجات در 30 سال گذشته گفت: از هر 100 نفر مبتلا به سرطان در گذشته 80 نفر از آنان از بین می‌رفتند اما در حال حاضر این آمار به 20 نفر کاهش یافته که نتیجه پیشرفت در شیمی درمانی، پرتو درمانی به علاوه تکنولوژی‌های تصویری نظیر سی تی اسکن و پت اسکن است.

پارسا با اشاره به تکنولوژی بسیار پیشرفته پت اسکن که در کشورهای همسایه ایران نظیر ترکیه و قطر و امارات در حال استفاده است، افزود: این دستگاه به مراتب از MRI قوی‌تر بوده و با تزریق گلوکز رنگی به بیمار، حتی تعداد کم سلول‌های سرطانی را نشان می دهد و برای بیمارانی که در مرحله اول این بیماری قرار دارند بسیار اهمیت دارد و روند درمان را به گونه‌ای ویژه تسریع می کند.

این متخصص خون و انکولوژی با بیان اینکه در کشور سه عدد پت اسکن وجود دارد که متاسفانه الکترود مورد نیاز در این دستگاه‌ها جزو کالاهای تحریمی است و بدون وجود آنها، این دستگاه ها کارایی لازم را ندارند، گفت: در ایران با داشتن 10 دستگاه پت اسکن می توان ضمن تشخیص به موقع نوع سرطان به سرعت جهت درمان آن نیز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه دارو درمانی برخلاف راه های سنتی و رایج نظیر شیمی درمانی، پرتو درمانی و جراحی فقط سلول‌های سرطانی را مورد هدف قرار می دهد و به بافت سالم آسیب نمی رساند، اظهار داشت: در این شیوه بیمار دیگر مشکلاتی از قبیل ریزش مو و تهوع را نخواهد داشت.

پارسا در پایان با بیان اینکه در روش دارو درمانی فقط آنزیم و سلول‌های سرطانی از بین می رود، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در کشور، امید می رود در پنج سال آینده ضمن دستیابی به این شیوه بتوان بیش از 95 درصد بیماران را به طور کامل در داخل کشور و با روش دارو درمانی مورد معالجه قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha