سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 20 در صد افراد بالای 30 سال فشار خون دارند و در حالی که 50 درصد این افراد از فشار خون خود اطلاعی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر شاهین شیرانی در همایش هفته سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از علت‌های اصلی افزایش فشار خون در جوانان مصرف دخانیات و به ویژه مصرف بیش از اندازه قلیان است چراکه کشیدن هر قلیان معادل کشیدن80 الی 100 نخ سیگار است.

شیرانی با اشاره به افزایش مصرف قلیان میان زنان بیان کرد: متاسفانه مصرف قلیان در بین مادران و دختران در سطح اصفهان و حتی استان بسیار دیده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مادران را به عنوان سربازان جبهه سلامت در عرصه پیش گیری از انواع بیماری‌ها عنوان کردو ادامه داد: تغذیه صحیح و نوع پخت غذا و مصرف کم نمک در پیشگیری از افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی و به ویژه فشار خون بسیار با اهمیت است.

شیرانی علت اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی را فشار خون بالا بیان کرد و افزود: اگرچه این بیماری بی‌علامت و شایع می‌باشد اما قابل شناسایی و به راحتی قابل درمان است.

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم می‌توان از پیشرفت بیماری‌های قلبی و عروقی پیش گیری کرد، اذعان کرد: افراد با داشتن فعالیت بدنی، تغذیه سالم وهم چنین کنترل فشار خون به صورت مداوم از مبتلا شدن به بیماری فشار خون جلو گیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پز شکی اصفهان با اشاره به اینکه کنترل فشارخون باید به اولویت های اصلی تمام افراد در زندگی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: یکی از علل مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی است و عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا می‌باشد.

شیرانی اضافه کرد: مردم نباید در خصوص کنترل فشارخون بالا نگران نباشند چراکه داروهای این بیماری در دسترس و ارزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha