سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 71014
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ‌باور داریم وزارت بهداشت نه تنها نقشی در تدوین بودجه این وزارتخانه نداشت بلکه برای افزایش بودجه هم چانه زنی و تلاشی نکرد.

دکترقربانی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۲ گفت: در بسیاری از وزارتخانه‌ها نه تنها کاهش بودجه نداریم بلکه با افزایش بودجه مواجه هستیم این در حالی است که بودجه وزارت بهداشت امسال انقباضی است.

وی افزود: ‌متاسفانه وزارت بهداشت و درمان به دلیل دفاع غیرکار‌شناسی در دولت باعث شد بودجه‌ای که برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شود یک بودجه انقباضی باشد.

قربانی با تاکید بر اینکه باورمان براین است که وزارت بهداشت چانه زنی در این زمینه نکرد، افزود: ما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در کمیسیون تلفیق اصلاحاتی در بودجه وزارت بهداشت صورت گیرد هرچند که این کار سختی خواهد بود.

وی با تاکید براینکه نباید بودجه وزارت بهداشت را با سایر نهادها‌ قیاس کنیم، افزود: شاخص اصلی توسعه پایدار در هر جامعه‌ای سلامت است و اگر این سلامت مورد تهدید قرار بگیرد قطعا شاخص‌های دیگر جامعه مورد تهدید واقع می‌شود.

قربانی به تاکید مقام معظم رهبری بر سلامت و درمان جامعه اشاره کرد و افزود: اگر چه الان کار از کار گذشته است و دیگر از دست وزارت بهداشت خارج شده اما امیدواریم رایزنی‌ها و لابی‌گری‌های کمیسیون بهداشت و درمان در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس اثر گذار باشد.

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه کارهای عمرانی وزارت بهداشت در سال گذشته کمتر از ۴۰ درصد تحقق پیدا کرد، افزود: امسال با توجه به وضعیت انقباضی بودجه این روند نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شده و همین موضوع باعث ایجاد وقفه و رکود درتمام بیمارستان‌های نیمه کاره و تکمیل آنها می شود که این برای مردم و دولت خوشایند نیست.

وی ادامه داد: ایجاد مشکل در کارهای عمرانی بیمارستان برای مردمی که با هزار امید وانتظار برای تکمیل بیمارستانی که ساخت آن سال‌های سال طول کشیده است، مورد قبول مردم نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha