سلامت نیوز : معاون امور خانواده مرکز امور زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: لایحه اجباری شدن مشاوره وی‍ژه زوج های جوان قبل از ازدواج، سال گذشته به کمیسیون فرهنگی دولت ارایه شد.

ˈزهرا سجادیˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: این لایحه را وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی سال گذشته ، پس از تنظیم توسط سازمان بهزیستی کشور به کمیسیون فرهنگی دولت ارسال کرده است.

سجادی ادامه داد:‌ در سال گذشته،این بحث مطرح شد که انجام امور اجباری شدن مشاوره ژنتیک و مشاوره روانشناختی ویژه زوج ها قبل از ازدواج باید برعهده بهزیستی یا وزارت بهداشت باشد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان به نوعی متولی راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج در کشور محسوب می شود، گفت: البته از سوی دیگر، سازمان بهزیستی نیز در طول سال های اخیر، فعالیت های متمرکزی را با استفاده از تجربیات مددکاران و مشاوران به منظور ترویج این فرهنگ در جامعه انجام داده است.

سجادی ادامه داد: مرکز امور زنان و خانواده برای جلوگیری از موازی کاری این دو دستگاه ، مسوولیت بررسی این طرح مبنی بر اینکه کدام دستگاه عهده دار انجام این کار شود را بر عهده گرفته است

وی افزود: مرکز امور زنان در سال گذشته ،‌جلسات متعددی را با مسوولان این دو دستگاه اجرایی در کشور برگزار کرد.

وی گفت: نتایج بحث ها پیرامون واگذاری مشاوره ها به بهزیستی و وزارت بهداشت از سوی مرکز امور زنان به کمیسیون فرهنگی دولت اعلام شده است. ‌

وی با بیان اینکه این لایحه اسفند ماه سال گذشته برای بررسی ابعاد حقوقی در اختیار معاونت حقوقی ریاست جمهوری قرار گرفت،‌ گفت: به هر شکل، امیدواریم پس از اعلام نتایج آن،در روزهای آینده جلسات پیرامون رسیدگی به این لایحه تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha