چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 71025
سلامت نیوز : استاندار بوشهر با اعلام اینكه زلزله بوشهر تا كنون 32 كشته و 850 زخمی بر جای گذاشته است گفت:تمامی نیروهای امدادی اعم از امداد و نجات هلال احمر ،نیروهای انتظامی ،شهرداری ها ، فرمانداریها ،نیروهای بسیجی و سپاهی در حال امدادرسانی به مجروحان و مصدومان زلزله هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ حسنوند افزود: هم اكنون در آخرین مرحله آوار برداری در مناطق زلزله زده هستیم و نیروهای امداد و نجات مشغول خدمات رسانی و اسكان زلزله زدگان هستند.

موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران نیز اعلام كرد: این زمین لرزه  ساعت 16 و 22 دقیقه و 49 ثانیه در عمق 12 كیلومتری زمین روی داد.

همچنین زمین لرزه هایی 4 و 8  ، 5 و 3 ، 4  و4 ، 4 و1 ، 4 و 5 ، 5 ، 4 و 1 ، 4 و 4 ، 4 و 7 و 4 ،  4 و 7 ، 4 درجه درامواج درونی زمین (ریشتر) ساعات 16 و 34  ، 16 و 35 ، 16 و 45  ، 17 و 1 ،‌ 17 و 11 ، 17  و17 ، 17 و 22 ، 17 و 33 و 18 ، 18 و6 ،  19 و 14،  19 و 35دقیقه حوالی كاكی در استان بوشهر را تكان داد.

كانون زلزله شش و یك دهم ریشتری كاكی در استان بوشهر سه بخش شنبه ، تسوج  و باغان بوده است.

به گفته مسئولان محلی این زلزله باعث تخریب دیوارهای برخی منازل و قطع برق و تلفن در این منطقه شده است.

امداد رسانان و مسئولان محلی با حضور در مناطق زلزله زده مشغول كمك به زلزله زدگان هستند.

خبر دیگر اینكه زمین لرزه ای به بزرگی 4 و2 دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر)  ساعت 16 و 48 دقیقه و 11  ثانیه حوالی خورموج در استان بوشهر را تكان داد.

بخش كاكی با مساحت 1600 كیلومتر مربع در جنوب غربی شهرستان دشتی قرار دارد كه از شمال و مشرق به بخش مركزی و از مغرب به خلیج فارس و از جنوب به شهرستان دیر محدود می شود.

زمین لرزه های استان بوشهر در شیراز و فراشبند هم احساس شد.بر اثر زلزله كاكی بوشهر ، بخش‌هایی از كوه بیرمی و  مند ریزش كرد.


سه روز عزای عمومی در استان بوشهر

در پی وقوع زلزله در شهرستان دشتی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر سه روز عزای عمومی در استان بوشهر اعلام كرد.

آیت اله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر در پیامی ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هم استانی ها در حادثه زلزله شهرستان دشتی اعلام كرد از فردا سه روز در استان بوشهر عزای عمومی خواهد بود.

در این پیام آمده حادثه تاسف برانگیز وقوع زلزله در منطقه دشتی و خبر كشته و مجروح شدن جمعی از اهالی عزیز آن خطه مایه تاسف و تالم شدید همگان واینجانب شد.

این ضایعه جانگداز را به حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (دامت بركاته العالیه) و مردم گرانقدر استان بوشهر به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم و سلامت تمامی مجروحان را از خداوند متعال خواستارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha