چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 71037
سلامت نیوز : رئیس جمهور گفت: در طرح پزشك خانواده باید به اطلاع رسانی و آموزش عمومی توجه شود.محمود احمدی نژاد در نشست دست اندركاران كشوری طرح پزشك خانواده شهری و نظام ارجاع افزود : در طرح پزشك خانواده مهمترین كار این است كه انگیزه های فردی در پایش سلامت افراد با اطلاع رسانی و آموزش زنده شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحدمركزی خبر ؛ رئیس جمهور گفت : همه طبقات مردم باید در این زمینه آموزش ببینند و به میزانی كه سلامت عمومی می شود  طرح های سلامت هم ضمانت بیشتری پیدا می كند .

وی افزود : كار اطلاع رسانی مهم است و مردم باید با آشنایی با ابعاد كار تحت پوشش طرح پزشك خانواده بیایند .رئیس جمهور خطاب به دست اندركاران طرح پزشك خانواده گفت : مردم باید به نظام سلامت  كه شما اجرا می كنید اعتماد كنند .

وی بر نقش صدا وسیما و رسانه ها در اطلاع رسانی در این مورد تاكید كرد و گفت : رسانه ها می توانند مردم را با طرح پزشك خانواده و نظام سلامت آشنا كنند و این طرح را با چند برابر سرعت به پیش ببرند .احمدی نژاد تامین سلامت و بهداشت مردم را از مهمترین وظایف حكومت دانست و تصریح كرد: حكومت باید برای همه حد قابل قبولی از سلامت و درمان را تامین كند، این كار عظیم نیازمند ضوابط بسیار دقیقی است.

رئیس جمهور گفت: باید پایگاه اطلاعات جامع ایجاد شود تا اطلاعات افراد ثبت شود چون ممكن است پزشكان و مردم جابه جا شوند .وی افزود : این پایگاه می تواند درمان و میزان مصرف دارو را مدیریت كند .

 احمدی نژاد این نظام سلامت را به نفع بیمه ها دانست و گفت : شركت های بیمه می توانند با سرمایه گذاری در این بخش هزینه هایشان را پایین بیاورند .وی افزود : اگر مصرف دارو و هزینه جراحی پایین بیاید هزینه های بیمه هم پایین خواهد آمد .

 رئیس جمهور با تاكید بر اینكه دولت پشتیبان طرح پزشك خانواده و نظام سلامت است گفت : بخشی از نارسایی ها در روستاهایی است كه این نظام كامل نشده و فاصله ها بین دریافتی ها زیاد است . احمدی نژاد از دست اندركاران طرح پزشك خانواده خواست تا این طرح را در اصفهان و تهران هم اجرا  كنند اما اول با اطلاع رسانی انگیزه ها را در مردم بالا ببرند .

وی با تاكید بر اینكه تجارت در بخش تجهیزات  پزشكی نبایدبه فرصتی برای پر شدن جیب عده ای تبدیل شود گفت : مراكز تولید دارو در جهان دست عده قلیلی صهیونیست است كه می خواهند بر جوامع از این طریق حاكم شوند .رئیس جمهور تصریح كرد : ما باید بر مبنای فرهنگ و توان خود نظام سلامتمان را استوار كنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha