چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 71038
سلامت نیوز : هر کیلوگرم مرغ به زیر قیمت کف بازار رسیده و خرده‌فروشی‌های سطح شهر آن را به قیمت ۴ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌کنند، مسئله‌ای که حکایت از عرضه زیر قیمت تمام شده دارد و زنگ خطر گرانی در ماه‌های آینده را به صدا درمی‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ در اوایل اسفندماه سال گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ به بیش از 6 هزار تومان افزایش یافت و به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور بازگشایی سردخانه‌ها را اعلام کرد تا قیمت مرغ منجمد به قیمت هرکیلو گرم 5 هزار و 100 تومان عرضه شود و پس از آن این قیمت به 4 هزار و 800 تومان در نمایشگاه‌های بهاره رسید. عرضه مرغ منجمد تا حدودی قیمت های بازار را متعادل کرد و قیمت به 5 هزار و 600 تا 5 هزار و 800 تومان رسید، اما در هفته اول فروردین‌ماه در استان‌های گردشگرپذیر مانند استان مازندران، قیمت هرکیلو گرم مرغ فراتر از 10 هزار تومان هم رفت.

بنابر این گزارش قیمت مرغ در حال حاضر در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران 4 هزار و 600 تومان است و به این معناست که تولیدکنندگان مرغ زیر قیمت تولید محصول نهایی را عرضه می‌کنند؛ چرا که به گفته مسئولان وزارت صنعت، اگر مرغ به قیمت هرکیلو گرم دست‌کم 5 هزار تومان عرضه شود، مرغدار ضرر نمی‌کند.کاهش قیمت بیش از حد مرغ به معنای آن است که مرغداران از جوجه‌ریزی در مرحله بعد امتناع خواهند کرد و این خطر وجود دارد که در کمتر از 2 ماه دیگر با افزایش مجدد قیمت مرغ مواجه خواهیم شد، برای جلوگیری از چنین پدیده‌ای در سال گذشته وزارت صنعت اقدام به خرید مازاد مرغ می‌کرد تا بتواند قیمت را برای مصرف کننده و تولید کننده متعادل کند.

تاکید برای از سرگیری صادرات مرغ
همچنین رییس اتحادیه سراسری مرغداران گفت: در جلسه دیروز کارگروه صادرات بر از سرگیری صادرات مرغ به میزان ماهانه 7 هزار تن تأکید شد. به گزارش فارس، حسین مقدم‌نیا افزود: قرار شد قیمت کف و سقف برای مرغ تعیین شود که کف قیمت پیشنهادی اتحادیه سراسری مرغداران برای مرغ زنده در دامداری هر کیلوگرم 4100 تومان بود.
وی همچنین گفت: در این جلسه قرار شد ذخیره‌سازی برای ماه‌های مورد نیاز از محل تولید داخل انجام گیرد.به گفته مقدم‌نیا، کارگروه صادرات در زمینه قیمت پیشنهادی 4100 تومان مرغ زنده در مرغداری بررسی می‌کند و تصمیم‌گیری نهایی در جلسات بعد خواهد بود.مقدم‌نیا گفت: در این جلسه نمایندگان وزارت خانه‌های صنعت و کشاورزی و اتحادیه مرغداران نیز حضور داشتند.در سه ماهه آخر سال گذشته بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت صنعت، کشاورزی و اتحادیه مرغداران قرار شد، صادرات مرغ انجام شود و به رغم اینکه صادرکنندگان هم انتخاب شدند و کارهای مقدماتی انجام شد، اما با نزدیک شدن به ایام عید و نیاز به تنظیم بازار برنامه صادراتی متوقف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha