چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 71043
سلامت نیوز : متخصصان تغذیه دریافته‌اند که دو نوبت مصرف سیب‌زمینی در روز بدون این که موجب افزایش وزن شود به اندازه مصرف جوی دو سر در کاهش فشار خون موثر است.جو ونیسون کارشناس تغذیه در دانشگاه اسکرانتون در پنسیلوانیا می‌گوید: وقتی صحبت از سیب‌زمینی می‌شود اغلب ما شاید بیش از هر سبزیجات دیگری نسبت به آن دید منفی داشته باشیم و تصور کنیم که باید مصرف آن را در رژیم غذایی خود محدود نماییم چون معتقد هستیم که این سیب‌زمینی مملو از کربوهیدرات چاق کننده و عاری از کالری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ اما در واقع این تصور اشتباه است چون اگر سیب‌زمینی را بدون سرخ کردن و بدون کره و مارگارین و سس سرو کنیم هر یک عدد سیب‌زمینی فقط 110 کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است. در این مطالعه 18 بیمار مبتلا به فشارخون بالا و دارای اضافه وزن به مدت یک ماه هر روز در دو نوبت 6 تا 8 سیب‌زمینی ارغوانی مصرف کردند. در پایان متوسط فشارخون سیستولیک و دیاستولیک آن‌ها تا حد مطلوبی کاهش پیدا کرد. هرچند این متخصصان روی سیب‌زمینی ارغوانی مطالعه و آزمایش کرده‌اند اما معتقدند که سیب‌زمینی سفید و پوست قرمز نیز تأثیرات مشابه دارند. متخصصان دانشگاه فلوریدای آمریکا اعلام کردند، مصرف سیب زمینی به طور روزانه موجب می‌شود سیستم دفاعی بدن افزایش یابد و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد.

بنابراین گزارش، سیب زمینی حاوی ویتامین C و ویتامین ‌های گروه B و همچنین حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم و منگنز و فسفر است که وجود این مواد در بدن به طور فراوان موجب افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود.گفتنی است، تقویت سیستم دفاعی بدن موجب مقاوم شدن بدن مقابل باکتری‌‌های عامل بیماری می‌شود.سیب زمینی خواص مفیدی دارد و در عین حال نیز در غذا‌های بسیار متنوعی قابل استفاده است. سیب زمینی علاوه بر نشاسته که قسمت عمده آن را تشکیل می‌دهد، دارای آب فراوان و املاح معدنی، اسید‌های آلی، آنزیم‌ها و ویتامین‌‌های مختلف است. از این گیاه، نشاست‌های موسوم به «فکول» تهیه می‌کنند که نسبت به نشاسته گندم، شفاف‌تر و روان‌تر است. سیب زمینی با توجه به ترکیب غذایی که دارا است، ماده غذایی مفید، سالم، نیروبخش و زودهضم بوده و مصرف آن برای مبتلایان به مرض قند نیز زیان بخش نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha