چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 71063
سلامت نیوز :  امیدواریم شما در شمار کسانی باشید که مصرف روزانه و منظم شیر جزو برنامه غذایی شان است. اگر چه استفاده از این ماده ارزشمند بسیار توصیه می شود، اما نحوه نگهداری و استفاده از آن نیز اهمیت بسزایی دارد. در ادامه نکاتی درباره نگهداری شیر و فرآورده های آن بیان می کنیم:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ شیر و فرآورده های آن به خاطر دارا بودن کلسیم کافی، از بهترین منابع کلسیم به شمار می رود. یک فنجان بستنی تقریباً به اندازه نصف فنجان شیر کلسیم دارد. شیرپاستوریزه باید حتماً داخل یخچال و در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد و به مدت حداکثر ۴۵ ساعت نگهداری شود.

از نگهداری شیر پاستوریزه در خارج از یخچال خودداری کنید. بعد از مصرف شیر پاستوریزه ، شیشه خالی را با آب سرد شست وشو دهید. چنان چه شیرپاستوریزه بیش از ۴۸ ساعت در یخچال بماند و علائم فساد و بریدگی در آن مشاهده نشود قبل از مصرف آن را حداقل به مدت یک دقیقه بجوشانید .

توصیه های لازم درباره فرآورده های شیر

- کره بسته بندی شده پاستوریزه تنها به مدت یک هفته در یخچال قابل نگهداری است . برای مدت بیشتر باید داخل فریزر نگهداری شود.

- از کره غیرپاستوریزه و فله می توان در طبخ غذا استفاده کرد.

- بستنی های سنتی باید از شیر پاستوریزه تهیه شود.

- از مصرف هر گونه بستنی با رنگ مصنوعی خودداری کنید .

- هنگام خرید کشک مایع دقت کنید تا علائم کپک زدگی و بوی نامطبوع نداشته باشد .

- کشک مایع را قبل از مصرف به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید .

توصیه های لازم درباره شیرخام ( غیرپاستوریزه )

- اگر از شیرخام استفاده می کنید حتماً آن را بجوشانید و ۱۰ دقیقه در حال جوش به هم بزنید.

- شیرخام را قبل از جوشاندن در یخچال نگذارید.

- چنانچه در هنگام جوشاندن شیرمقداری از آن روی اجاق گاز ریخت، باید حتماً محل کاملاً شسته شود . از مصرف دوباره کیسه های پلاستیکی که قبلاً شیرخام در آن بسته بندی شده است جداً خودداری کنید.

- ظروف مورد استفاده شیرخام باید پس از مصرف با آب و مایع ظرفشویی شسته و کاملا آبکشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha