چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 71072

سلامت نیوز : فاطمه رخشانی امروز در نشست توسعه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در جمع رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده باید برنامه ساده و راحتی برای اجرا باشد چرا که در نسخه صفر دو 2 دانشگاه شیراز و جهرم در استان فارس و دانشگاه‌های علوم پزشکی ساری و بابل در مازندران زحمات زیادی را برای اجرایی شدن این برنامه در منطقه خود متقبل شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تأکید بر اینکه می‌توان از تجارب این دانشگاه‌ها برای تسهیل در اجرای برنامه پزشک خانواده در سراسر کشور بهره برد افزود: هر چقدر کار را سخت بگیریم احتمال اجرا نیز سخت‌تر می‌شود و امیدواریم از امروز با آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده در 9 استان این برنامه پیشرفت روزافزونی داشته باشد.

رخشانی اذعان داشت: همیشه برای اجرای این برنامه می‌گفتیم بیمه‌ها با وزارت بهداشت مسائل خاص خود را دارند ولی اکنون نگاه‌ها متفاوت شده است و بنا داریم با تقویت بیمه‌ها برنامه پزشک خانواده را اجرا کنیم.

به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت، در هیچ جای دنیا برنامه پزشک خانواده را نهایی اعلام نمی‌کنند و ممکن است هر سال تغییراتی در این برنامه با توجه به شرایط موجود اعمال شود.

  برنامه پزشک خانواده امروز در 9 استان آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، یزد، مازندران، قزوین، فارس و خراسان جنوبی با حضور وزیر بهداشت، معاونان وی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha