چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 71091

سلامت نیوز : محققان آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که بیش از 80 درصد از نوجوانان این کشور، دارای رژیم غذایی فقیر هستند و بسیاری از آنها از لحاظ جسمی فعال نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ «کریستینا شی» رئیس دانشکده مرکز علوم بهداشت اوکلاهما گفت: در این تحقیقات 4673 نوجوان در سنین 12 تا 19 سال که در حدود 33.2 میلیون نوجوان در سراسر کشور را شامل می‌شود، شرکت کردند.

محققان وضعیت فعلی سلامت قلب و عروق نوجوانان آمریکایی را بر اساس ۷ مؤلفه سلامت قلب و عروق که شامل فشار خون، کلسترول تام، شاخص توده بدن، قند خون، رژیم غذایی سالم، فعالیت فیزیکی و سیگار کشیدن می‌شود را ارزیابی کردند.

امتیاز رژیم غذایی سالم بر اساس سطح میوه‌ها و سبزیها، ماهی، تمام دانه، نمک و مصرف نوشیدنی‌های قند شیرین بود که توسط انجمن قلب آمریکا توصیه شد.

حداقل اندازه مطلوب برای هر دو گروه پسران و دختران در سراسر گروه‌های قومی بود.

این تحقیقات که در مجله سرکولیشن (Circulation) منتشر شد، نشان داد که کمتر از 50 درصد از نوجوانان تا به حال ۵ یا بیشتر از سطح قابل قبول از عوامل سلامت را دارا بودند - 45 درصد از پسران و 50 درصد از دختران - و کمتر از یک درصد از پسران و دختران به سطح ایده آل رژیم غذایی سالم نائل شدند.

بر اساس این تحقیقات، 44 درصد از دختران و 67 درصد پسران، سطوح فعالیت بدنی ایده آل داشتند.

دو سوم از نوجوانان تا به حال سطوح ایده آل BMI را داشتند، اما یک سوم از نوجوانان از سطح کلسترول تام در محدوده متوسط یا فقیر برخوردار بودند.

محققان گفتند: یکی از یافته‌های دلگرم کننده آن بود که اکثریت دختران و پسران در مدت 30 روز قبل از این تحقیقات 5 ساله سیگار نکشیدند یا سعی نکرده بودند که سیگار بکشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha