چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 71106

سلامت نیوز :  دکتر هاشمی که رئیس گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران است در گردهمایی اعضای هیئت علمی این دانشگاه در بیمارستان رسول اکرم (ص) افزود: نباید فکر کنیم که با انفصال دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران این حوزه دو قسمت شده است بلکه باید هدفگذاری کنیم تا دانشگاه علوم پزشکی ایران که احیا شده برای سایر دانشگاه‌ها نمونه باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: برای هر کاری ابزاری لازم است بنابراین برای احیا برای ابزارهایمان را به روز کنیم و امکانات، دانشکده‌ها، اعضای هیئت علمی، نیروی پرستاری و ... را به روزرسانی کنیم به طوری که ستاد دانشگاه وظیفه سیاست‌گذاری و سایر این امکانات فعالیت عملیاتی داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: برای فعال‌تر کردن بیمارستان‌ها باید تحولاتی انجام گیرد و این طور نباشد که اعضای هیئت علمی هر روز پشت در بمانند تا یک پاسخ بگیرند.

وی ادامه داد: فرسودگی بیمارستان حضرت رسول(ص)، فرسودگی تجهیزات، ضعف در سیستم نگهداری در بخش‌ها، ضعف در سیستم مراقبت از بیماران و ضعف در پروسه پذیرش و ترخیص بیمار از نکاتی است که باید برطرف شود.

رئیس گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: در سالهای اخیر بین اعضای هیئت علمی تبعیض وجود داشته است. ما مسئول هستیم و باید نان حلال بخوریم. در حالی که برخی از اعضای هیئت علمی در هفته یک روز به بیمارستان می‌آیند و برخی دیگر آن قدر کار می‌کنند که توانشان کم شده است. این صلاح نیست و کار عادلانه‌ای تلقی نمی‌شود.

وی افزود: چه کسی مسئول نظارت بر عملکرد اعضای هیئت علمی است. اگر بخواهیم بیمارستان را فعال کنیم باید تشکیلات مدیریتی با اعضای برجسته هیئت علمی مشارکت داشته باشند و اعضای هیئت علمی افرادی باشند که بیشترین خدمات را می‌کنند.

برای اولین بار انسجام و همدلی در دانشگاه شکل گرفت

آذر، رئیس گروه جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این گردهمایی افزود: با نقاط مثبت ادغام را هم ببینیم. دانشگاه علوم پزشکی ایران از واحدهای ناهمگونی تشکیل شده بود اما ادغام آن با دانشگاه علوم پزشکی تهران همگونی را ایجاد کرد و باعث شد برای اولین بار انسجام و همدلی در دانشگاه شکل بگیرد.

شاه‌حسینی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: کمتر در تاریخ اتفاق افتاده که موجودی دو بار متولد شود اما این امر در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران رخ داده و دوباره متولد شده‌ایم.

وی تصریح کرد: در گذشته ضعف‌هایی داشته‌ایم که باید آنها را فراموش کنیم و با انرژی و انگیزه کشور را بسازیم.

به دانشجویان نگوییم ایرانی و تهرانی

شاه‌حسینی افزود: برنامه هماهنگ کردن فعالیت‌های این دانشگاه با خرج کمترین هزینه تهیه شده و ممکن است پروسه انفصال چند ماه طول بکشد. باید صبوری کرد و به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران اهانت نکرد و به دانشجویان نگوییم ایرانی و تهرانی بلکه همه ما دانشجویان ایرانی هستیم.

وی گفت: دانشگاه را به روش نو و با نظر اعضای هیئت علمی اداره خواهیم کرد، هیچ اختلافی بین ما نیست و نیازی به جنجال‌سازی نداریم.

طوری با ما رفتار می‌شد که گویی شهروند درجه 2 هستیم

در این گردهمایی، مهدی‌زاده رئیس گروه زنان این دانشگاه نیز گفت: در تاریخ 8 آبان سال 89 ضربه روحی بزرگی با ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران به ما وارد شد و طوری با ما رفتار می‌شد که گویی شهروند درجه 2 هستیم.

وی ادامه داد: مسئولیت ما شدیدتر شده شاید در این دو سال اخیر تسلیم بوده‌ایم اما از امروز کارمان را باید جدی‌تر دنبال کنیم.

برای نجات از اسارت تبریک می‌گویم

میراسماعیلی، مشاور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در گذشته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است سخنان خود را با این جمله آغاز کرد: به شما حضار برای نجات از اسارت تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: در این 2 سال بنا به دلایلی با فشار و اصرار برخی افراد که امیدوارم به راه راست هدایت شوند مجبور بودیم این شرایط را تحمل کنیم و در آن مجموعه فعالیت کنیم.

میراسماعیلی گفت: بسیاری از مسائل در آنجا فاجعه بود که امیدوارم با همت شما اساتید احیای مجدد دانشگاه را قدر بدانیم و آن را نمونه بسازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha