سلامت نیوز : محمدمهدی گویا که به منظور بررسی وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده به بوشهر رفته است، در گفت: مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی در بوشهر حتی در شرایط عادی سال هم دیده می‌شود و در حال حاضر به دلیل حادثه زلزله، احتمال مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی در این مناطق زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه بخشی از این سرم‌ها از تهران و بخشی دیگر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأمین شده است، گفت: خوشبختانه کمبودی از نظر تأمین سرم ضدمار گزیدگی و عقرب‌گزیدگی وجود ندارد.

گویا همچنین با اشاره به مالاریا خیز بودن این منطقه گفت: از صبح امروز عملیات سمپاشی در مناطق زلزله زده آغاز شده و همچنین تعداد 500 تخته پشه بند در اختیار مردم منطقه قرار گرفته است که به نظر می‌رسد کافی باشد.

گویا مهمترین مشکل منطقه زلزله‌زده را قطع آب و برق عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در ساعات اولیه وقوع زلزله، مشکل  آب آشامیدنی از طریق توزیع آب‌های بطری مرتفع شد و همچنان توزیع آب آشامیدنی سالم به مردم منطقه ادامه دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت که در لحظه مخابره این خبر در منطقه زلزله‌زده حضور دارد، از وقوع بیش از 60 پس لرزه خبر داد و گفت:  آخرین پس لرزه نیز صبح امروز با 4/5 دهم ریشتر به وقوع پیوست.

گویا از آماده باش تمام نیروهای امدادی و درمانی در منطقه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha