چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 71111

سلامت نیوز : مسعود اعتمادیان صبح امروز در گردهمایی اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران که در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) برگزار شد افزود: از سال 64 که وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران شدم تا امروز که به این بیمارستان قدم گذاشتم احساس آشنایی و وفاداری به من دست داد چرا که شما اساتید من را بزرگ کردید و علم و اخلاق را به من یاد دادید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: آن چیزی که ذخیره آخرت می‌شود ایجاد بنای عام‌المنفعه، تربیت شاگردان و فرزندان عام‌المنفعه است که در این دانشگاه تمام این موارد انجام شده و من فرزند آن هستم.

اعتمادیان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران متولد انقلاب است گفت: خیر این دانشگاه در ادغام موقت آن با دانشگاه علوم پزشکی تهران بود چرا که دوستان بسیاری پیدا کردیم و به یکدیگر نزدیک شدیم در حال حاضر با نگاه کردن به آرم دانشگاه ایران احساس شعف به ما دست می‌دهد که قبلاً این گونه نبود. نام دانشگاه را که می‌شنویم احساس غرور می‌کنیم که در گذشته این گونه نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اذعان کرد: باید مسائل گذشته را فراموش کنیم و به جلو نگاه کنیم در ادغام این دو دانشگاه بنده خیلی تلاش کردم چرا که تصمیم نظام بود و گاهی در موضع انتقاد قرار گرفتم اما باید بدانیم همه سرباز نظام هستیم و کشورمان را دوست داریم.

اعتمادیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران منتزع نشده بلکه احیاء شده است و از شما می‌خواهم دانشگاه علوم پزشکی تهران را برادر بزرگتر خود ببینید و همه بدانید که دو سال آینده از ما پرسش می‌شود که برای احیاء چه کرده‌اید.

وی افزود: بنابراین باید پژوهش علمی در زمینه اقداماتی که برای احیاء انجام می‌شود انجام گیرد و مرتب رصد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از شما اعضای هیئت علمی می‌خواهم من را نصیحت کنید چرا که من همان دکتر اعتمادیان هفته پیش هستم. دلهایمان به هم وصل شده و پستی به من سپرده شده است. می‌دانم دوران سختی است و باید رابطه‌ها رعایت شود.

اعتمادیان با اشاره به نحوه انتخابش به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت برگزار شد برای انتخاب رئیس دانشگاه از قبل لابی نشده بود که رئیس چه کسی باشد، سه نفر را در جلسه انتخاب کردند که دو کاندیدای دیگر مرا برگزیدند.

اعتمادیان ادامه داد: دکتر منصوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای این نظام زحمات زیادی کشیده و فرد فرهیخته‌ای است بنابراین حرمت دانشگاه علوم پزشکی تهران را باید نگه داریم هر چه که در گذشته بود تمام شده است و باید به فکر استقرار دانشگاه باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: هر چه اختیارات می‌خواهید در اختیارتان قرار می‌دهم و برنامه عزل ندارم و هر کس که در سمتش کار می‌کند به فعالیت خود ادامه دهد. قرار است بنده فقط نصب کنم و ساختارها را درست کنم.

اعتمادیان ادامه داد: متأسفانه گفته شده بسیاری از اعضای هیئت علمی و اساتید این دانشگاه از احیای مجدد ناراضی هستند اما باید بگویم بیش از 90 درصد کارمندان، 60 درصد دانشجویان و فراگیران و 80 درصد از اعضای هیئت علمی با احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت خود را اعلام کردند.

اعتمادیان ادامه داد: نظرات موافق و مخالف وجود دارد اما باید همه را تحمل کنیم و به نظرات مخالف احترام بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha