شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7112

پژوهشگران با تهیه آدامسی كه به آسانی از ته كفش ، پیاده‌رو خیابانها و لای موها جدا می‌شود سرانجام مشكلی را كه سالهاست دانشمندان فكر دانشمندان را به خود مشغول كرده است حل كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه از لندن، شركت انگلیسی "ریوولیمر" (‪ (Revolymer‬تهیه‌كننده این آدامس می‌گوید این آدامس كه تا سال آینده عرضه خواهد شد بطور طبیعی در مدت ‪ ۲۴‬ساعت از بین می‌رود.

تهیه این آدامس مسئولان محلی در سراسر جهان را از یك دردسر همیشگی راحت می‌كند. فقط در انگلیش شوراهای شهری هر ساله بیش از ‪ ۱۵۰‬میلیون پوند (‪ ۲۰۰‬میلیون یورو) برای پاكسازی خیابانها از وجود آدامس هزینه می‌كنند.

سنگاپور با ممنوعیت جویدن آدامس در سال ‪ ۱۹۹۲‬این مشكل را برطرف كرد، اما در سال ‪ ۲۰۰۴‬امكان جویدن آدامس با تجویز پزشك میسر شد.

پروفسور ترنس كاسگرو از شركت "‪ " Revolymer‬و استاد دانشگاه بریستول گفت با افزودن یك پلیمر به این آدامس میزان چسبندگی آن كمتر شده است.

وی گفت مزیت این آدامس تمیز این است كه طعم عالی دارد، پاكسازی آن آسان است و قابل تجزیه طبیعی است.

هفته گذشته پژوهشگران دانشگاه كالج كورك در ایرلند خبر از تهیه یك آدامس قابل تجزیه طبیعی دادند، اما اعلام كردند تهیه محصول نهایی دو سال و نیم به طول می‌انجامد.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha