سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارتقای کیفیت خدمات در بیمارستان‌ها بواسطه حضور متخصصان بر بالین بیماران خبر داد.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ارتقای کیفیت خدمت با حضور متخصصان بر بالین بیماران را مهم‌ترین اولویت معاونت درمان وزارت بهداشت در سال 92 خواند و گفت: به این منظور به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و روسای بیمارستان‌ها، اداره بیمارستان‌ها را به نحوی تغییر خواهیم داد که انگیزه ارایه خدمت از سوی متخصصان افزایش یابد.

پایان اعتباربخشی بیمارستان‌ها تا پایان تیرماه

از این پس بیمارستان‌های برترهر سال معرفی خواهند شد

وی همچنین با اشاره به اعتباربخشی بیمارستان‌های سراسر کشور، افزود: اعتباربخشی بیمارستان‌ها به سرعت در حال انجام است و تا پایان تیرماه تمام بیمارستان‌های کشور یک نوبت اعتباربخشی خواهند شد.

امامی رضوی در این باره افزود: با این اقدام مبنای کار مشخص می‌شود و متوسطی از بین بیمارستان‌ها گرفته می‌شود. به این ترتیب بیمارستان‌هایی که درجه بهتری دارند مشخص ‌شده و در برنامه اعتباربخشی و همچنین حاکمیت بالینی، بیمارستان‌های برتر هر سال معرفی خواهند شد.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین درباره چگونگی ارایه خدمت در سطوح دوم و سوم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: نحوه ارایه خدمت در سطح دوم و سوم پزشک خانواده به صورت سرانه‌ای خواهد بود. این اقدام کمک می‌کند که مدیریت منابع اتفاق افتد و علاوه بر آن پدیده القایی و کاهش خدمت وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha