سلامت نیوز : رییس هیات مدیره انجمن صرع گفت: در بین بعضی افراد، خرافاتی در زمینه بیماری صرع مطرح است که همین امر گاهی اوقات موجب اعمال برخی از محرومیت‌های اجتماعی برای آنان می‌شود و گاهی اوقات این بیماران نمی‌توانند شغل مناسب پیدا کنند بنابراین لازم است که در زمینه بیماری صرع اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

دکتر کوروش قره‌گزلی در گفت‌وگو با(ایسنا)، افسردگی را یکی از بیماری‌های دانست که برخی از مبتلایان به صرع به آن دچار می‌شوند واظهار کرد: افسردگی در میان مبتلایان به صرع نسبت به افراد عادی بیشتر است. برخی از مصروعان به علت مشخص شدن قابل کنترل نبودن بیماری آنان، دچار افسردگی واکنشی می‌شوند. به همین علت با ناراحتی و نارضایتی از زندگی مواجه می‌شوند. در این شرایط افسردگی آنان باید درمان شود.

قره گزلی درباره متخصصانی که به مصروعان در زمینه درمان بیماری‌های روانی مشاوره می‌دهند، گفت: در راس درمان این بیماران، متخصصان مغز و اعصاب حضور دارند، البته به فراخور بیماری آنها، متخصصان اعصاب و روان و روانشناسی بالینی به آنان مشاوره می‌دهند.

رییس هیات مدیره انجمن صرع درباره حمایت‌های اجتماعی، روانشناختی از مصروعان، اظهار کرد: در انجمن صرع یک مرکز مشاوره وجود دارد که بیماران می‌توانند به آن مراجعه کنند. البته بعضی از مصروعان بیماری خود را پذیرفته‌اند و از نظر روانی مشکلی ندارند، اما برخی دیگر از آنها با بیماری خود کنار نمی‌آیند، بنابراین نیاز به درمان‌های روان شناختی پیدا می‌کنند.

قره‌گزلی در پایان گفت: در بیمارستان‌های دانشگاهی گروه‌های مشاوره ویژه مصروعان فعالیت نمی‌کنند. البته در بیمارستان‌هایی مانند روزبه، امام حسین (ع) و رسول اکرم (ص) در صورت نیاز بیماران به خدمات روان‌شناختی، پزشکان آنها را به واحد‌های مشاوره این مراکز ارجاع می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha