سلامت نیوز : کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف همزمان میوه و سبزیجات مانع افزایش ناگهانی قند خون می‌شود.

نسرین علیزاده در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد:میوه‌ها به عنوان یکی از گروه‌های غذایی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و دارای فیبر و آب فراوان هستند. تمامی میوه‌ها قند دارند ولی باید در برنامه غذایی روزانه تمامی افراد حتی افراد مبتلا به دیابت گنجانده شود.

علیزاده گفت: از نظر محتوای قندی میوه‌ها به سه گروه اصلی میوه‌هایی با قند بالا، قند پایین و با قند متوسط تقسیم می شوند.

وی با بیان اینکه میوه هایی با قند پایین و متوسط میوه‌های مناسب‌تری برای افراد دیابتی هستند، خاطرنشان کرد: این به معنای کنار گذاشتن میوه‌های با قند بالا نیست بلکه می‌توان به مقدار کم و چند روز یکبار آنها را مصرف کرد.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: میوه‌هایی مانند سیب که با پوست قابل خوردن هستند تا حد امکان بهتر است پوستشان گرفته نشود زیرا در کاهش کلسترول و کنترل بهتر قند خون نقش موثری دارند.

عیزاده گفت: بهتر است میوه‌ها در کنار سبزیجاتی مثل خیار، هویج، کرفس و کاهو مصرف شوند زیرا مانع ناگهانی افزایش قند خون می‌شوند.

وی خربزه، طالبی، گرمک، انجیر، آناناس، انگور، انبه، خرما و موز را میوه‌هایی با قند بالا عنوان و توصیه کرد تا به صورت هفتگی در مقدار کم و در کنار سبزیجات میل شود.

علیزاده انواع توت، گیلاس و زغال اخته را نیز جزء میوه‌هایی با قند پایین برشمرد و افزود: سایر میوه‌ها که در این دو گروه نام برده نشده‌اند جزو آن دسته از میوه‌ها با قند پایین هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha