جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 71172

پزشکان چینی در یک آزمایش جدید دریافته اند که نوعی ترکیب موجود در سفیده تخم مرغ می‌تواند در کاهش فشار خون نقش موثری داشته باشد.

تاثیر سفیده تخم مرغ در کاهش فشارخون
سلامت نیوز: پزشکان چینی در یک آزمایش جدید دریافته اند که نوعی ترکیب موجود در سفیده تخم مرغ می‌تواند در کاهش فشار خون نقش موثری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این آزمایش معلوم شد سفیده تخم مرغ که جایگزینی مناسب برای زرده آن است به کاهش فشارخون کمک می کند.

«ژیپنگ یو» پزشک ارشد دانشگاه «جیلین» چین گفت: در این آزمایش که بخشی از برنامه های مطالعاتی انجمن شیمی آمریکا بوده است، مشخص شد: ترکیبات موجود در سفیده تخم مرغ قابلیت کاهش فشارخون را دارد و تاثیر آن مشابه با مصرف دوز پایین نوعی داروی فشارخون موسوم به «کاپتوپریل» است.

یو و گروهی از پزشکان در این بررسی دریافتند که ترکیب موجود در این ماده خوراکی، توانایی متوقف ساخت فعالیت ترکیب ACE را دارد. ACE ماده ای است که در بدن تولید و موجب افزایش فشار خون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یو همچنین تاکید کرد: افرادی که مبتلا به فشارخون بالا هستند، باید پیش از اعمال هرگونه تغییری در رژیم غذایی‌شان با پزشک معالج مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha