یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد شرکت های تولید سیگار با تغییر میزان اسانس خنک کننده نعناع یا " منتول Menthol " در سیگارها، اولین پک های سیگار را برای جوانان مطبوع‌تر می‌سازند.

اسانس خنک کننده نعناع، جوانان را به سیگار معتاد می‌کند
سلامت نیوز: یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد شرکت های تولید سیگار با تغییر میزان اسانس خنک کننده نعناع یا " منتول Menthol " در سیگارها، اولین پک های سیگار را برای جوانان مطبوع‌تر می‌سازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، دکتر گرگوری کانالی از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می گوید:" منتول گیرنده های خنک کننده در ریه و حلق را تحریک می‌کند و سیگار کشیدن را آسان تر می سازد."

این تحقیق در حالی منتشر می شود که لایحه نظارت بر تولید سیگار در کنگره آمریکا بررسی می شود.

دیوید هوارد، سخنگوی شرکت رینولدز آمریکن، تولید کننده سیگارهایی با علامت تجاری Camel، انتشار نتایج این تحقیق را تلاشی برای تصویب لایحه نظارت بر تولید سیگار می داند.

مایکل رابینسون، سخنگوی شرکت فیلیپ موریس، بزرگ ترین تولید کننده سیگار جهان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مردم آمریکا باید این گزارش نادیده بگیرند.

سیگار، عامل مرگ سالانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا است.

سیگارهای منتول محبوبیت روزافزونی در بین نوجوانان پیدا کرده است و بالاترین مصرف در بین جوانانی مشاهده می شود که به تازگی سیگاری شده اند. نتایح یک بررسی در سال ۲۰۰۶ نشان داد ۴۴ درصد از سیگاری های ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۳۶ درصد از سیگاری های ۱۸ تا ۲۴ ساله از سیگارهای منتول استفاده کرده اند.

دکتر کانالی و همکاران اش تحقیقات آزمایشگاهی متعددی انجام دادند و مطالعات جمعیتی که روند استعمال دخانیات را نشان می داد را بررسی کردند.

نتایج این بررسی نشان داد، در سال ۱۹۸۷ شرکت رینولدز دریافت میزان پایین انواع منتول راهبرد جدیدی برای جذب سیگاری های جوان است.

اولین واکنش فرد سیگاری به این سیگارها عموما منفی است. اما این واکنش های اولیه منفی با میزان پایین منتول کاهش می یابد.

شرکت های تولید دخانیات در آمریکا در سال ۱۹۸۸ به موجب توافقی ۲۵ ساله با پرداخت ۲۰۶ میلیارد دلار به ۴۶ ایالت این کشور، هزینه های درمان بیماری های وابسته به دخانیات را پرداختند.

شرکت های تولید سیگار، از سیگارهای با منتول پایین برای جذب سیگاری های جوان و از سیگارهایی با  منتول بالا برای جذب سیگاری های قهار استفاده می کنند.

محققان دریافتند سیگارهایی که بیشترین فروش را در میان جوانان داشته اند حاوی منتول اندکی هستند. بر اساس اعلام انجمن ریه آمریکا، روزانه ۴ هزار نوجوان زیر ۱۸ سال دود کردن سیگار را آغاز می کنند. همچنین بیش از ۷۰ درصد سیگاری های سیاهپوست در آمریکا از سیگارهای منتول استفاده می کنند در حالی که این میزان در سیگاری های سفید پوست ۳۰ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha