سرپرست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرد: کارگروهی تشکیل شده تا بر روی استاندارد نمک محصولات غذایی در کارخانجات تولیدی تجدیدنظر کند.

سلامت نیوز:‌ سرپرست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرد: کارگروهی تشکیل شده تا بر روی استاندارد نمک محصولات غذایی در کارخانجات تولیدی تجدیدنظر کند.

زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با فارس افزود: از سال 89 کارگروهی متشکل از صاحبان صنایع، سازمان غذا و دارو، دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و صنایع غذایی کار خود را آغاز کرده تا نمک مصرفی در مواد غذایی را به استانداردها نزدیک کند.

وی افزود: این کارگروه ظرف مدت فعالیت‌ خود توانسته است استاندارد نمک را در غلات حجیم شده مانند پفک و چیپس از 2.5 به 1.5 درصد برساند.

عبداللهی گفت: همچنین در رب گوجه‌فرنگی نمک مصرف شده از 3 به 2 درصد کاهش یافته و در تن ماهی از 3 به 2 درصد کم شده است.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد:‌البته برخی از مواد غذایی برای نگهداری باید حداقلی از نمک را داشته باشند.

عبداللهی گفت: همچنین در میزان قند و روغن محصولات کارخانجات ایرانی بازنگری می‌شود.

وی در مورد اجرای ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر عدم تبلیغ کالاهای مضر در صداوسیما گفت: برخی‌ها از ما می‌پرسند چرا جلوی تولید این مواد غذایی را وزارت بهداشت نمی‌گیرد باید در پاسخ بگوییم مجوز دادن وزارت بهداشت به معنی تبلیغ این کالاها نیست چرا که به عنوان مثال به تولید سم آرسنیک مجوز می‌دهیم اما این سم تبلیغ می‌شود.

وی افزود: بنابراین اعطای مجوز به معنی تشویق کردن مردم به مواد مضر نیست و هدف وزارت بهداشت از اجرای ماده 37 تبلیغ نشدن این مواد غذایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha