یك تحقیق جدید نشان داده است: پزشكانی كه می‌توانند با روابط عمومی بهتر و مناسب‌تری با بیماران خود رفتار كنند، بیماران راضی‌تری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، بر اساس نتایج این تحقیق، پزشكان جوانی كه در تست‌های مربوط به مهارت‌های ارتباطاتی، نمرات بهتری دریافت كردند در مقایسه با سایر همكاران پزشك خود در طول دوران كاری خود به مراتب كمتر پایشان به مراجع قانونی كشیده می‌شود.

در این تحقیق، دكتر رابین تامبلین و دستیاران وی از دانشگاه مك گیل مونترال به جمع‌آوری اطلاعات از 3 هزار و400 پزشك كه تحت آزمون مهارت‌های كلینیكی در مجمع پزشكی كانادا قرار گرفته‌اند، پرداختند.

این آزمون شامل ارزیابی مهارت‌های روابط عمومی در این پزشكان بین سال‌های 1993 تا 1996 بوده است. این اطلاعات تا سال 2005 و پس از 2 الی 25 سال تجربه كاری این پزشكان جمع‌آوری شد.


محققان دریافتند كه میزان شكایت‌های بیماران از پزشكانی كه مهارت‌های ارتباطاتی و به بیانی دیگر روابط عمومی ضعیف‌تری داشتند، بسیار بیشتر بوده است.

لذا نتیجه این پژوهش بر ضرورت مورد توجه قرار دادن و اهمیت دادن به مهارت‌ها و جنبه‌های تخصصی اغلب در طول دوره آموزش پزشكی تاكید می‌كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha