سلامت نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در اثر زلزله بوشهر فقط 4 مدرسه قابل استفاده نیست، گفت: تمامی مدارسی که در مناطق زلزله‌زده وجود دارد در روز شنبه 24 فروردین ماه دایر خواهد بود.

خلیل رضایی در گفت و گو با پانا و در پاسخ به این پرسش که آمار دانش آموزی استان بوشهر چند نفر است و چند نفر دانش آموز در مناطق زلزله زده بوشهر وجود داشته است؟ اظهار کرد: در مجموع 184 هزار دانش آموز در قالب 1740 مدرسه در استان بوشهر تحصیل می کنند.

وی افزود: تعداد مدارسی که در مناطق زلزله زده وجود دارد، 15 مدرسه و در قالب 64 کلاس درس است.
 
رضایی با اشاره به تعداد دانش آموزانی که در مناطق زلزله زده وجود دارد، خاطرنشان کرد: مجموعا در قسمت های چاهگاه، شنبه، اسلام آباد، بنبید، درویشی، کردلان، باغان و تسوج تعداد 731 دانش آموز وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که چه تعدادی مدارس تخریبی در مناطق زلزله زده وجود داشته است؟ تصریح کرد: مجموعا 4 مدرسه در مناطق زلزله زده بوشهر قابل استفاده نیست. از این تعداد 2 مدرسه تخریب و 2 مدرسه هم قابل استفاده نیست.

وی اضافه کرد: مقرر شد تا 20 کانکس یا مدرسه پیش ساخته در اختیار آموزش و پرورش بوشهر قرار گیرد تا تمامی مدارس را پوشش دهیم. ضمن اینکه می توانیم دانش آموزان را سازماندهی کنیم تا در شیفت مقابل مدارس سالم (نوبت عصر) باشند. تمام مدارس منطقه دشتی شیفت ثابت صبح هستند و ما هیچ مدرسه ای نداریم که نوبت عصر باشد.

رضایی در پاسخ به این پرسش که با این مسائل روز شنبه مدارس دایر خواهد بود یا خیر؟ گفت: بله، انشاالله روز شنبه مدارس دایر خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: بعضی خانواده ها مقداری دغدغه حضور فرزندانشان در مدارس را دارند و شرایط روحی مناسبی ندارند؛ اما مقدمات کار فراهم می شود که حتما روز شنبه مدارس باز باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعدادی دانش آموز در اثر زلزله فوت کرده اند؟ خاطرنشان کرد: در ساعت 4.20 دقیقه عصر که زلزله به وقوع آمده است هیچ دانش آموزی در مدارس حضور نداشته است. اما با آماری که در اختیار داریم متاسفانه 3 دانش آموز در آغوش خانواده فوت کرده اند.

رضایی در پایان گفت: 2 دانش آموز دبستانی دختر و یک دانش آموز دوره راهنمایی پسر در شهر (شنبه) استان بوشهر در اثر زلزله فوت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha