سلامت نیوز: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه گفت: دو زائر ایرانی که هفته گذشته در فرودگاه جده مجروح شده بودند پس از درمان به کشور بازگشتند.

منعم شمشادی در گفت‌وگو با فارس با تشریح وضعیت آسیب‌دیدگان حادثه فرودگاه جده در هفته گذشته اظهار داشت: روز پانزدهم فروردین تعدادی از زائران ایرانی در فرودگاه جده منتظر سوار شدن به اتوبوس برای انتقال به هواپیما و بازگشت به ایران بودند که یک تانکر آب از کنترل خارج شده و با ورود به بخش مسافران منجر به کشته شدن 2 زائر ایرانی و مجروح شدن دو نفر دیگر شد.

وی ادامه داد: مجروحین یک خانم 45 ساله و یک مرد 42 ساله بودند که جراحت خانم 45 ساله تنها در حد ساق پا بوده که همان روز با بستری شدن در بیمارستان سلیمان فقیه جده از سوی مقامات عربستان تحت درمان قرار گرفت و روز شانزدهم با هواپیما عازم ایران شد.

به گفته شمشادی هادی رئیسی زائر 42 ساله ایرانی که از ناحیه سر دچار آسیب شده بود و یک بخشی از جمجه او ترک خوردگی مختصری داشت یک هفته در بیمارستان سلیمان فقیه جده تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفت که هیچ آثاری از خونریزی مغزی در او مشاهده نشد.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه تأکید کرد: دو نفر از زائران ایرانی که در فرودگاه جان خود را از دست دادند پس از انتقال به سردخانه روز نوزدهم فروردین با طی مراحل قانونی برای کفن و دفن به کشور ارسال شدند و دولت عربستان طی این مدت یک نماینده مخصوصی را برای پیگیری هر 4 زائر ایرانی که در این حادثه آسیب دیده بودند در نظر گرفته بود و قرار است دیه دو زائر ایرانی از سوی دولت عربستان به طور کامل پرداخت شود.

شمشادی در پایان با اشاره به اینکه پنج‌شنبه شب هادی رئیسی در آخرین ساعات شب از فرودگاه جده با بدرقه کارداری سفارت ایران در عربستان و نماینده بعثه مقام معظم رهبری عازم کشور شد و در صور نیاز بقیه کارهای درمانی نامبرده در ایران پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha