وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و فشار خون متناسب با سن خود ورزش کرده و مصرف نمک را کاهش دهند.

سلامت نیوز: طوری ورزش کنید که نبضتان بالای ۱۲۰ بار در دقیقه بزند و حتماً تحرک شما به دستگاه قلب و عروقتان سرایت کند/ بیشترین عامل مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی است و مصرف زیاد نمک فشارخون را افزایش داده و موجب تسریع در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمد حسن طریقت منفرد در مراسم نمادین پیاده روی و ورزش که صبح امروز در بوستان نهج البلاغه تهران برگزار شد، گفت: ورزش سنگین در فواصل زمانی طولانی مدت به سلامتی افراد غیرحرفه‌ای کمکی نمی‌کند و حتی برای افراد بزرگسال می‌تواند مضر هم باشد ولی ورزش پیاده روی روزانه به صورت حداقل سه روز پیاده روی، هربار به مدت ۲۰ دقیقه در هفته به صورت متوا‌تر و نه منقطع، برای همه افراد مفید است.

وی افزود: طوری ورزش کنید که نبضتان بالای ۱۲۰ بار در دقیقه بزند و حتماً تحرک شما به دستگاه قلب و عروقتان سرایت کند.

وی با اشاره به مضرات مصرف بیش از حد نمک به عنوان یکی از مهم‌ترین ریسک فاکتورهای بیماری قلبی و فشار خون، بیان داشت: ذائقه کودکان خود را از هم اکنون به غذای بی‌نمک یا حداقل مصرف نمک کم عادت دهید.

وی افزود: بیشترین عامل مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی است و مصرف زیاد نمک فشارخون را افزایش داده و موجب تسریع در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

گفتنی است وزیر بهداشت در این مراسم به ۴ نفر از شرکت کنندگان برگزیده در مراسم پیاده روی و همچنین آرمیتا احمدی روشن فرزند شهید احمدی روشن، یکی از شهدای هسته‌ای، یک دستگاه دوچرخه اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha