جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 71196
سلامت نیوز: عضوهیات علمی بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: تغییر روش زندگی یکی از راه های موثر در کاهش فشار خون است.

سید زهرا اجاقی حقیقی متخصص قلب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  با اشاره به ضرورت تغییر  در سبک زندگی و عادات غذایی افراد افزود: اضافه کردن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی و افزایش  مصرف آن منجر به کاهش سدیم و افزایش مصرف پتاسیم می شود، که همچنین عامل نقش پس گیری کننده در بیماری فشار خون دارد.

وی سکته مغزی، قلبی و نارسایی قلبی را از جمله عوارض قلبی و عروقی بیماری فشار خون عنوان کرد و گفت: 25 درصد از افراد مبتلا به بیماری فشارخون به بیماری قلبی نیز مبتلا هستند که کنترل فشار خون در تنظیم قند خون نیز تاثیرگذار است.

وی در ادامه اظهار داشت:مصرف مواد حاوی نمک باید در بدن کاهش پیدا و به اندازه مورد استفاده قرار بگیرد، تامین میزان آب و نمک کافی درد بدن منجر به واکنش انقباض عروق و خون می شود که زیاده روی در مصرف نمک سبب افزایش فشار خون در افراد می شود.

وی با بیان اینکه در طول روز می بایست 20 دقیقه ورزش کرد، ادامه داد: بیماری پر فشار خونی بسیار خطرناک و شایع در جامعه است که راه تشخیص آن بسیار آسان است اما چون بدون علامت است جدی گرفته نمی شود که استفاده از دستگاه فشار سنج بهترین راه برای اندازه گیری فشار خون  است.
عضو هیات علمی بیمارستان شهید رجایی در پایان خاطر نشان کرد: افراد جامعه به صورت مرتب و روزی در طول هفته سه مرتبه فشار خون را بگیرند که قرار گرفتن مراکز غربال گیری فشار خون در  مراکز عمومی همچون پارک ها می توانند تا حدودی در این زمنیه موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha