سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره افزایش مرخصی زایمان مادران به دلیل بار مالی آن، گفت: قرار است این افزایش در ذیل طرح اصلاح سیاست‌های جمعیتی و تحکیم خانواده دیده شود که منابع مالی آن نیز دیده شده است.

امیرحسین قاضی‌زاده در گفت وگو با خانه ملت، در مورد مصوبه مجلس درباره افزایش مرخصی زایمان مادران، تصریح کرد: افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه به علت بار مالی در شورای نگبهان مورد ایراد قرار گرفت و به کمیسیون بهداشت و درمان ارجاع داده شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، افزود: احتمال دارد مصوبه مجلس درباره افزایش سه ماهه مرخصی زایمان در کمیسیون بهداشت ودرمان حذف شود و راهکار دقیق‌تر و راهبردی‌تری برای اجرای آن در نظر گرفته شود.

قاضی زاده در تشریح راهکار نهایی شدن طرح افزایش مرخصی زایمان مادران، تصریح کرد: قرار است این میزان افزایش در ذیل طرح اصلاح سیاست‌های جمعیتی و تحکیم خانواده دیده شود و بنا بر این است که طرح یاد شده با قید یک فوریت به صحن علنی مجلس برود.

وی در مورد جزئیات بیشتر طرح اصلاح سیاست‌های جمعیتی و تحکیم خانواده و افزایش مرخصی زایمان مادران در این طرح، افزود: در این طرح منابع مالی اجرایی شدن افزایش سه ماهه مرخص زایمان نیز در نظر گرفته شده، بنابر این می‌توان امیدوار بود که این طرح پس از تصویب در صحن علنی در شورای نگهبان نیز مورد تأیید قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: طرح اصلاح سیاست‌های جمعیتی و تحکیم خانواده هم اکنون به صحن علنی ارایه شده و قید فوریت آن نیز در اداره قوانین مجلس در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: به نظر می‌رسد طرح کنونی افزایش مرخصی زایمان مادران منتفی و این مسئله در ذیل طرح اصلاح سیاست‌های جمعیتی و تحکیم خانواده دید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha