جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 71198
سلامت نیوز: رخشانی معاون بهداشتی گفت: طبق بررسی های انجام شده 60 درصد ایرانی ها در برنامه روزانه خود فعالیت بدنی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رخشانی معاون بهداشتی و رئیس ستاد هفته سلامت در همایش پیاده روی گفت: این مراسم به عنوان یک حرکت نمادین است  تا مردم بیش از پیش به این مسئله توجه کنند.

وی افزود: طبق  آمارها و بررسی های انجام شده 60 درصد ایرانی ها به فعالیت بدنی توجه نمی کنند.

وی ادامه داد: این مسئله در  خانمها بیشتر است به خصوص بانوان خانه دار، لازم است بگویم برخلاف آنچه که خانم ها فکر می کنند کارهای خانه فعالیت  بدنی محسوب نمی شود.

وی با بیان اینکه پیاده روی ساده خود نوعی فعالیت بدنی است گفت: این فعالیت باید در حدی باشد که ضربان قلب بالا رود تا بدین ترتیب گردش خون افراد افزایش یابد.

وی ادامه داد: مشکلاتی از قبیل بیماری های فشار خون، قند خون و بیماری های استخوانی و اسکلتی 75 درصد جمعیت بالای 50 سال را شامل می شود.

رخشانی با بیان اینکه یک روز 1440 دقیقه است گفت: در این میان قطعا امکان اینکه 30 دقیقه را به فعالیت بدنی اختصاص دهیم وجود دارد زیرا این مسئله از ابتلا از اکثر بیماری ها جلوگیری می کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر فرد چاقی فعالیت بدنی مستمری انجام دهد به مراتب کمتر  مبتلا به فشار خون می شود و این مسئله نشان می دهد که فعالیت بدنی از بحث تغذیه مهم تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha