سلامت نیوز: محققان هشداردادند که مصرف مکمل های معمولی ویتامین E به دو دلیل، تاثیری در پیشگیری از ابتلا به سرطان ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان آمریکایی با انجام مطالعه ای متوجه شدند که در سلول های سرطانی پروستات، شکلی از ویتامین E مانع فعالیت آنزیمی می شود که برای بقای سلول های سرطانی مهم و حیاتی است.

چینگ شیه چن استاد دانشگاه ایالتی اوهایو و محقق مرکز جامع سرطان ایالتی اوهایو، هشدار داد: مصرف مکمل های معمولی ویتامین E تاثیری در پیشگیری از ابتلا به سرطان ندارد، زیرا این مکمل ها مصنوعی هستند و عمدتا بر اساس نوعی از ویتامین E ساخته می شود که نمی توانند به طور موثر با سرطان مبارزه کنند.

وی افزود: همچنین بدن انسان نمی تواند دزهای بالایی از ویتامین E را که به نظر می رسد برای داشتن تاثیر ضد سرطانی لازم است، جذب کند.

چن در بیانیه ای افزود: هدف ما ابداع یک قرص سالم در دز مناسب است که مردم بتوانند هر روز به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان آن را مصرف کنند.

وی خاطر نشان کرد که تعیین فرمول و دز این قرص ، زمان بر است.

در این مطالعه محققان متوجه شدند که ویتامین E در شکل های بسیاری بر اساس ساختار شیمیایی آنها درست می شود و شایع ترین نوع ویتامین E متعلق به گروهی موسوم به ˈتوکوفرول هاˈ ( tocopherols) است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این مطالعه محققان نشان دادند که شکل گاما توکوفرول مستعدترین شکل ضد سرطانی ویتامین Eاست.

این مطالعه در مجله Science Signaling منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha