سلامت نیوز: شهرداری تهران با تشکیل 374 خانه سلامت، زمینه را جهت افزایش فعالیت بدنی مردم فراهم کرده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام امرودی مشاور شهرداری تهران امروز صبح امروز در همایش پیاده روی گفت: شهر سالم، نیازمند شهروندانی سالم از نظرمعنوی روحی و جسمی است.

وی با بان اینکه از جمله مواردی که  مردم تهران از آن رنج می برند فقر حرکتی است تصریح کرد: این مسئله ازتوجه کم و یا نداشتن فرصت کافی نشات می گیرد که همین امرسبب ایجاد بسیاری از مشکلات مانند افسردگی ها و کسالت ها ی روحی  در بین مردم شده است.

و با بیان اینکه امروز بیشترین فضای خطر خیز ما به فضای سبز تبدیل شده است گفت: در حوزه كالبدی شهروندان شاهد هستند که امروز سرانه فضای سبز به 1500 متر رسیده است.

وی عنوان کرد: در تهران کمتر فضایی وجود دارد که مجهز به تجهیزات ورزشی نباشد از این روز 374 خانه سلامت جهت انجام فعالیت بدنی مردم در تهران احداث شده است.

امرودی ادامه داد: هم چنین حدود 300 هزار نفر در کانون های سلامت، سالمندان چاقی و سایر کانون های عضویت دارند.

مشاوره شهردار تهران ضمن بیان اینکه شهرداری تهران بیشترین تمهیدات نسبت به سایر سازمان ها انجام می دهد اضافه کرد: اما  در کنار این مسئله تلاش شهرداری تهران حساس کردن مردم نسبت به سلامتی شان است.
 وی در پایان اظهار کرد: از آن جهت که عمده مردم ما توجهی به بیماری های مبتلا شده به آنها ندارند شهرداری تهران وظیفه خود می داند که زمینه توجه به این مسئله را  سبد رفتاری روزانه آنها با بحث سلامت و معاینات ماهانه توسط پزشک قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha