سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه حمایت از بیماران خاص یکی از محورهای تحقق عدالت در حوزه سلامت است، گفت: دولت باید برای بیماران و خریداران دارو به‌ویژه داروهای خاص سوبسید ویژه‌ای در نظر بگیرد درغیر اینصورت حوزه سلامت با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه حمایت از بیماران خاص یکی از محورهای تحقق عدالت در حوزه سلامت است، گفت: دولت باید برای بیماران و خریداران دارو به‌ویژه داروهای خاص سوبسید ویژه‌ای در نظر بگیرد درغیر اینصورت حوزه سلامت با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

سلیمان عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت کنونی حوزه دارو، گفت: هم اکنون برای تمام مردم و برخی بیماران تأمین هزینه خرید دارو بسیار دشوار است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه تنها راه حل مشکلات دارویی، احیای ساختار بیمه است، افزود:‌ به‌طور حتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید با برگزاری نشست‌هایی با سازمان‌های بیمه گر، زمینه توجه این سازمان به حوزه دارو را فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه پرداختی بیماران برای خرید دارو باید حدود ۳۰ درصد باشد، تصریح کرد: اما متأسفانه هم‌اکنون این میزان دور از دسترس بوده و بیماران باید هزینه هنگفتی را برای خرید دارو پرداخت کنند.

عباسی با تأکید بر اینکه دولت باید برای بیماران و خریداران دارو به‌ویژه داروهای خاص سوبسید ویژه‌ای در نظر بگیرد، یادآور شد: به‌طور حتم حمایت نکردن دولت از حوزه سلامت تبعات و مشکلات بسیاری را به‌دنبال دارد.

وی با اعلام اینکه حمایت از بیماران خاص یکی از محورهای تحقق عدالت در حوزه سلامت است، گفت: متأسفانه این بیماران در چند سال اخیر با مشکلات بسیاری به‌ویژه در خرید دارو روبرو بوده‌اند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید گزارشی درباره نرخ واقعی دارو در سطح کشور به مجلس ارایه کند، افزود: به طور حتم با وجود ابهام در قیمت دارو نمی‌توان درباره آینده این حوزه تصمیم گیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha