سلامت نیوز :  یک نماینده مجلس‌شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان و متولیان امر باید موضوع ارتقای سطح استاندارد سوخت و خودرو را جدی بگیرند، گفت: وظیفه سازمان محیط‌زیست پیگیری مجدانه درخصوص ارتقای سطح استاندارد سوخت و خودرو است. جلیل جعفری اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران باید استاندارد سوخت و خودرو از ابتدای سال‌جاری ارتقا یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ نماینده منتخب مردم در دور نهم مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت که نتایج حاصل از افزایش ارتقای سطح استاندارد خودرو و سوخت مشترک است به‌طوری‌که در نهایت منجر به کاهش آلودگی هوا در کشور و سلامتی شهروندان می‌شود. عضو کمیسیون انرژی خانه ملت بیان کرد: لازم است که تمام متولیان امر از جمله شرکت‌های خودروساز، سازمان حفاظت محیط‌زیست،‌ مجلس شورای اسلامی و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند تا امر مزبور به شکل هرچه صحیح‌تر اجرایی شود. وی ادامه داد: ارتقای سطح استاندارد سوخت و خودرو در کنار کاهش آلودگی هوا به شهروندان احساس آرامش می‌دهد. جعفری بیان کرد: متاسفانه در کشور به منظور ارتقای سطح استاندارد سوخت و خودرو مقداری تعلل شده است البته دلیل این امر را می‌توان هزینه‌بر بودن ارتقای سطح استانداردها و همچنین افزایش فشارهای سیاسی حاکم بر مسائل اقتصادی دانست.

وی یادآور شد: هم‌اکنون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امکان تولید سوخت مطابق با استاندارد لازم با ظرفیت محدود را دارد؛ لازم است که شرکت‌های خودروساز نیز با بومی‌سازی و ارتقای سطح استاندارد محصولاتشان از بار آلودگی هوا در کشور بکاهند. وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید سوخت مطابق با استاندارد یورو 4 حدود 10 تا 12میلیون لیتر است،‌ افزود: لازم است هم‌اکنون 70میلیون در روز سوخت یورو 4 تولید و عرضه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha